Iranian Agriculture News Agency

شروع مبارزه با آفات گندم و جو؛ شامل علف‌های هرز سن گندم، بیماری زنگ و شته روسی در شهرستان اهر

توزیع یک هزار و ۲۷۷ تن انواع کودهای شیمیایی در بین کشاورزان شهرستان اهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از آغاز مبارزه با آفات گندم و جو؛ شامل عاف های هرز سن گندم، بیماری زنگ و شته روسی در این شهرستان خبر داد.

توزیع یک هزار و ۲۷۷ تن انواع کودهای شیمیایی در بین کشاورزان شهرستان اهر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمد اسدی ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل مبارزه و پایش آفت شته روسی، سن گندم و بیماری زنگ در مزارع گندم، اقدامات لازم در این خصوص شروع شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرائط آب و هوائی سالجاری و بارش مناسب و به موقع در اراضی سطح زیرکشت شهرستان و درخواست کشاورزان جهت کود پاشی مزارع؛ ترویج نحوه صحیح استفاده از کودهای بهاره که همساله صورت می گیرد شروع و تاکنون یک هزار و ۲۷۷ تن انواع کودهای شیمیایی(انواع فسفات ها و ازته) در بین کشاورزان منطقه توزیع شده که تا چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

اسدی گفت: در راستای سلامتی روستائیان و کشاورزان در برابر شیوع بیماری کرونا، مدیریت جهادکشاورزی اهر به جای توزیع کود انفرادی که باعث تجمع افراد و کشاورزان می‌شود، توزیع کود به صورت روستایی را جایگزین کرده که در این زمینه کشاورزان دو نفر نماینده به جهادکشاورزی معرفی و کود روستا را تحویل و در روستاها در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر در ادامه از کشاورزان خواست برای مبارزه با آفات گندم و جو و اطلاع کامل از این موضوع، ضمن مراجعه به فضای مجازی، دانش و علوم کشاورزی نوین کارشناسان کشاورزی را مورد توجه قرار دهند و نحوه مبارزه و سموم مورد استفاده و مقدار لازم مصرفی سموم و زمان مبارزه را طبق خواسته مراجعه کنندگان و کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید