Iranian Agriculture News Agency

تکذیب معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه در خراسان رضوی

عملیات معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه در خراسان رضوی صورت نگرفته است.

تکذیب معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان این مطلب اظهار کرد: برطبق اعلام انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه استان و بررسی های انجام شده هیچگونه  معدوم‌سازی جوجه یک روزه دراین  استان انجام نشده  است.

محمدرضا اورانی افزود: میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان طی سال گذشته ۹۱ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۱۱۲ قطعه  بوده که نسبت به سال قبل (  ۷۶ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۱۶۰ قطعه ) میزان جوجه‌ریزی  در خراسان رضوی از افزایش معادل ۴۲.۱۹ درصدی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: به علت شیوع کرونا و کاهش مصرف مرغ  و با توجه به افزایش تولید گوشت  مرغ ، در راستای حمایت از مرغداران گوشتی ، شرکت پشتیبانی امور دام  خراسان رضوی اقدام به عقد قرارداد خرید گوشت مرغ به میزان 4 هزار و ۸۰۰ تن به قیمت کیلویی ۱۲۹ هزار ریال کرده که تا کنون3هزار و ۶۰۰ تن آن  تحویل شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد : میزان جوجه‌ریزی انجام شده استان  از ابتدای سال جاری تا  ۲۷ فروردین ماه ، معادل ۶ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۹۴۷ قطعه بوده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  ۱.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید