Iranian Agriculture News Agency

درگاهی پیش بینی کرد:

انجام مبارزه با ملخ صحرایی در سطح 1 میلیون هکتار از اراضی

رئیس سازمان حفظ نباتات با اشاره به این که مبارزه با ملخ صحرایی تاکنون در سطح نزدیک به 100 هزار هکتار از اراضی استان های جنوبی کشور انجام شده است، پیش بینی کرد: سطح مبارزه به بیش از یک میلیون هکتار برسد.

انجام مبارزه با ملخ صحرایی در سطح 1 میلیون هکتار از اراضی

به گزارش ایانا، محمدرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات در ادامه سفر امروز خود به استان هرمزگان و دیدار با استاندار ضمن اظهار تشکر از حمایت های انجام شده در راستای کنترل آفت ملخ صحرایی، با حضور در ستاد گیاهپزشکی استان در جریان آخرین روند و وضعیت مبارزه با این آفت در استان قرار گرفت.

وی با قدردانی از اقدامات به موقع انجام شده توسط همکاران سازمان و سایر دستگاه های ذیربط، افزود: تا به امروز در سطح استان های جنوبی کشور، با پایش بیش از پنج میلیون هکتار از اراضی، نزدیک به 100 هزار هکتار مبارزه شیمیایی به روش های مختلف اعم از زمینی و هوایی صورت گرفته است و پیش بینی می شود سطح مبارزه به بیش از یک میلیون هکتار برسد.

درگاهی گفت: با پیگیری های صورت گرفته فاز دوم اعتبارات مورد نیاز برای مبارزه با این آفت از سوی دولت در حال تخصیص و تامین است که به محض وصول، به استان های درگیر مبارزه با ملخ صحرایی تخصیص داده خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید