Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری قزوین:

طرح تاک، صیانت از منابع آب و خاک دشت قزوین را بدنبال خواهد داشت

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری قزوین گفت : طرح تاک یا طرح تجمیع اراضی کشاورزی با هدف صیانت از منابع آب و خاک دشت قزوین اجرا می شود .

طرح تاک، صیانت از منابع آب و خاک دشت قزوین را بدنبال خواهد داشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین قبادی در جلسه کار گروه آب  و کشاورزی که با حضور فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ، ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای  و رحمانی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سالن باغستان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: این طرح یک طرح 10 ساله است که دراستای ردیف بودجه دشت قزوین طراحی شده است که امیدواریم با همکاری دستگاههای اجرایی  این طرح مهم  اقتصادی استان  اجرایی شود .

وی اظهار کرد:  این طرح با شاخص های  استان طراحی  شده و  با هماهنگی و همکاری منتخبان  مردم در مجلس شورای اسلامی پیش می رود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به اینکه کشاورزی دراستان قزوین جایگاه ویژه ای دارد و این استان ؛ هویت خود را با کشاورزی می شناسند گفت : یکی از سه وجه توسعه اقتصادی  استان قزوین بخش کشاورزی است .

وی گفت:  برای دشت قزوین متناسب با شرایط اقتصادی و جغرافیایی  برنامه ریزی دقیق و منظمی انجام شود .

 

قبادی اضافه کرد : دشت قزوین  به عنوان دشتی حاصلخیردر تولید پایدار کشاورزی و امنیت غذایی  کشور  جایگاه ویژه ای دارد و برای صیانت از این دست برنامه ریزی منسجمی  تدوین و اجرا شود .

وی یاد آور شد : دشت قزوین یک موصوع استراتژیک در توسعه استان محسوب میشود که با حساسیت بیشتر باید آن را پیگیری و  با کمک طرح های ملی به سمت توسعه پیش برد .

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری قزوین با بیان اینکه ؛ برای شکوفایی اقتصاد کشاورزی استان ناچاریم سیاست دقیق و منظمی را بکار گیرم تا وضعیت سفره های زیر زمینی جدی تر گرفته شود.

قبادی افزود : الگوی کشت با توجه به وضعیت منابع و سیاست های استان و کشور در خصوص صیانت از این دشت  تجدید نظر شود.

وی یاد آور شد : البته درسال های اخیر کاهش مصرف آب با مدیریت مصرف آب  در بخش کشاورزی و بستن چاههای غیرمجاز تا حدودی انجام شده است .

قبادی خاطر نشان ساخت : با تجمیع چاهها و استخرهای آب کشاورزی می توان از این سرمایه  ملی صیانت کرد که این امر نیز مسلزم همکاری کلیه  دستگاهها و فرهنگ سازی  توسط  رسانه ها و  دستگاههای فرهنگی کشور هستیم .

وی تصریح کرد : الگوی کشت موضوع خوب و مهی است  که جهاد کشاورزی این  طرح  را متناسب با منابع آب و اراضی کشاورزی انجام دهد .

وی خاطر نشان ساخت : مردم باید اطمینان داشته باشند که کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی مدرن و اقتصادی پیش می رود و این توسعه با همکاری و همراهی مردم و بهره برداران امکان پذیر است.

قبادی اضافه کرد :توسعه را با پول نمی توان ایجاد کرد بلکه توسعه با تغییر نگاه امکان پذیراست.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح تاک در ۱۴۰۹ به یک تعادل در منبع  سفر های زیر زمینی برسیم و اقتصاد کشاورزی استان نیز جایگاه خود را در تولید پایدار حفظ  کند .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید