Iranian Agriculture News Agency

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردل اعلام کرد:

14 فقره حکم قضایی برای متخلفان تهدیدکننده بهداشت عمومی صادر شد

کشتار غیرمجاز خارج از کشتارگاه‌های مجاز به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی، صدور احکام قضایی برای 14 واحد صنفی متخلف در این شهرستان را به دنبال داشت.

 14 فقره حکم قضایی برای متخلفان تهدیدکننده بهداشت عمومی صادر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردل گفت: در راستای دستیابی و ارتقای امنیت بهداشت عمومی به ویژه فرآورده‌های خام دامی و همچنین سیاست‌های کمیتۀ استانی ساماندهی کشتارگاه‌ها؛ بازدید، بازرسی و نظارت‌های بهداشتی توسط کارشناسان این شبکه از مراکز تولید، توزیع و عرضۀ فرآورده‌های خام دامی سطح شهرستان به صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام می‌شود که در نهایت امنیت این محصولات را برای مصرف‌کنندگان به همراه داشته است.

رضا کریمی افزود: طبق گزارش‌های دریافتی و مشاهدات حین بازرسی اکیپ‌های نظارت بهداشتی این شبکه، کشتار غیرمجاز خارج از کشتارگاه، برخی از متصدیان واحدهای عرضۀ گوشت (تازه گرم) به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در این راستا در قالب هماهنگی‌های بین بخشی و مصوبات و اهداف کمیتۀ ساماندهی کشتارگاه‌های شهرستان، تعداد 14 فقره حکم قضایی برای عوامل اقدام‌کننده به موارد غیر بهداشتی با ماهیت «تهدید علیه بهداشت عمومی» و پس از احراز تخلف، از طرف مراجع قضایی شهرستان اردل صادر شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردل گفت: بازرسی قبل، حین و پس از کشتار، تنها در کشتارگاه‌های مجاز دام، صورت گرفته و پس از آن گوشت و آلایش‌های خوراکی پس از طی فرآیند پیش‌سرد گذاری در نهایت با حمل بهداشتی به مراکز عرضه ارائه شده تا به دست مصرف‌کنندگان برسد که هیچکدام از این مراحل بهداشتی در کشتارهای خارج از کشتارگاه‌های مجاز، انجام نمی‌شوند؛ لذا تهیه و مصرف گوشت و آلایش‌های حاصل از طریق کشتار غیرمجاز، احتمال مخاطرات بهداشتی را به همراه دارد. 

وی از مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست، هرگونه کشتار غیرمجاز، عرضۀ گوشت قرمز فاقد برچسب (لیبل) و مهر دامپزشکی در مراکز عرضه را به شماره 34342234 اطلاع دهند.

کریمی تأکید کرد: بازرسی و نظارت‌های بهداشتی این شبکه در تمام ساعات شبانه‌روز انجام شده و هرگونه تخلف بهداشتی به صورت جدی از طریق مراجع قانونی و قضایی پیگیری می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید