Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی چهارمحال و بختیاری:

مبارزه با علف‌های هرز در 6 هزار هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون مبارزه با علف‌های هرز گندم در ۶ هزار و ۸۲۵ هکتار از مزارع استان انجام شده است.

مبارزه با علف‌های هرز در 6 هزار هکتار از مزارع چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حمیدرضا دانش  در گفت و گو با خبرنگار  ایانا در شهرکرد با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با علف‌های هرز در اراضی زیر کشت گندم و جو استان، افزود: تاکنون مبارزه با علف‌های هرز گندم در ۶ هزار و ۸۲۵ هکتار از مزارع استان انجام شده است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳ هزار و ۲۱۴ هکتار بود.

وی افزود: ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و ۳۷ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم دیم قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز جو نیز در یک هزار و ۹۲۲ هکتار از اراضی انجام شده است.

دانش تصریح کرد: سال گذشته در همین مدت مبارزه با علف هرز جو در ۸۴۶ هکتار از اراضی انجام شده بود.

وی، با اشاره به افزایش دمای استان در هفته اول اردیبهشت و مساعد شدن شرایط برای بروز و طغیان بیماری زنگ گندم، بیان کرد: کشاورزان باید با همراهی کارشناسان پهنه و کارشناسان ناظر جهادکشاورزی نسبت به بررسی از مزراع خود اقدام کنند و به محض مشاهده نخستین جوش‌های زرد رنگ بیماری روی برگ‌ها، نسبت به سمپاشی کل مزرعه با سموم توصیه شده اقدام کنند.

به گزارش ایانا، سالانه بیش از ۱.۵میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از سوی ۶۶ هزار بهره‌بردار تولید می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید