Iranian Agriculture News Agency

توزیع پنج هزار سبد تخم نوغان میان متقاضیان استان همدان

​مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از توزیع پنج هزار سبد تخم نوغان میان متقاضیان استان خبر داد.

توزیع پنج هزار سبد تخم نوغان میان متقاضیان استان همدان

علیرضا قراگوزلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا در همدان  با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح توسعه نوغانداری در همدان، اظهار کرد: پنج هزار سبد تخم نوغان میان متقاضیان استان همدان توزیع خواهد شد.

وی به پتانسیل اشتغال‌زایی و درآمدزایی صنعت نوغانداری اشاره کرد و گفت: با توجه به این مهم گسترش صنعت نوغانداری در استان همدان ضروری بوده، چراکه این صنعت دارای پتانسیل فراوانی در اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای بهره‌برداران است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: طرحی با هدف گسترش صنعت نوغانداری در استان و یاری‌رسانی به بهره‌برداران این صنعت از سال 94 توسط سازمان جهاد کشاورزی استان همدان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طرح مذکور شامل آموزش بهره‌برداران و توزیع نهال توت و تخم نوغان است، افزود: بر این اساس جهاد کشاورزی همدان دوره‌های آموزشی منظم به‌منظور تعمیق و گسترش این صنعت در استان برای متقاضیان برگزار کرده است.

قراگوزلو با اشاره به توزیع نهال توت در میان بهره‌برداران، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری چهار هزار اصله نهال توت و از سال 94 تاکنون 20 هزار اصله نهال توت در بین بهره‌برداران استان توزیع شده است.

وی به اقدامات پیش‌بینی‌شده در راستای تعمیق و گسترش صنعت نوغانداری در استان اشاره کرد و ادامه داد: اردیبهشت‌ماه سال آینده نیز 500 جعبه تخم نوغان یارانه‌ای در میان متقاضیان توزیع خواهد شد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: طرح گسترش نوغانداری در استان موفقیت‌آمیز بوده و این صنعت ظرفیت بالایی در کارآفرینی و درآمدزایی دارد.

وی با تأکید بر اینکه صنعت مذکور به‌ویژه ظرفیت بالایی در کارآفرینی و درآمدزایی برای روستاییان دارد، یادآور شد: افراد با سرمایه اندک می‌توانند به این صنعت ورود کرده و با سرمایه اندک درآمد قابل قبولی کسب کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید