Iranian Agriculture News Agency

افشین قطبی:

بیش از 160 هزار راس دام در استان بوشهر هویت گذاری شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای اجرای طرح هویت گذاری، آمار دام های پلاک کوبی و ثبت شده استان بوشهر در سامانه جامع هویت گذاری به بیش از 160 هزار راس رسید.

بیش از 160 هزار راس دام در استان بوشهر هویت گذاری شد

افشین قطبی در گفتگو با خبرنگار ایانا افزود: براساس مصوبه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمامی دامداران ملزم به پلاک کوبی و هویت گذاری دامهای خود هستند و هم اکنون هر گونه خرید، فروش و جابجایی دام در داخل استان و بین استان با استانهای مجاور بدون پلاک کوبی و ثبت در سامانه و اخذ مجوز بهداشتی حمل، ممنوع است.

قطبی اظهارکرد: در حال حاضر براساس سامانه جامع هویت گذاری، حدود 31 هزار راس دام سنگین و 130 هزار راس دام سبک در استان بوشهر پلاک کوبی و اطلاعات آنها در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده است.

وی گفت: با توجه به ضرورت هویت گذرای و همچنین به دلیل اینکه پایان فرصت یک ساله هویت گذاری، اواخر بهمن سال 98 بوده است، لازم است دامداران با مراجعه به شرکت های هویت گذار یا شرکتهای بیمه در سطح شهرستان نسبت به هویت گذاری دامهای خود اقدام کنند.

قطبی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل کوچ، عشایر محترم نیز می بایست جهت حمل دامهای خود 72 ساعت قبل از کوچ، نسبت به کلیه اقدامات از قبیل پلاک کوبی، ثبت و فراخوانی پلاک دام ها در سامانه و همچنین ثبت و یا اصلاح کد پستی اختصاصی و تخصیص کد شناسه یکتای واحد دامداری مبدا و مقصد در سامانه های مربوطه اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید