Iranian Agriculture News Agency

خسارت ۲ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریالی سرمازدگی و طوفان به بخش کشاورزی استان مرکزی

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی مرکزی گفت: سرما و بارش برف و باران فروردین امسال، ۲ هزار و ۲۷۶ میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی این استان زد

خسارت ۲ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریالی سرمازدگی و طوفان به بخش کشاورزی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایرنا در استان مرکزی، رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی مرکزی گفت: سرما و بارش برف و باران فروردین امسال، ۲ هزار و ۲۷۶ میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی این استان زد.

سید رضا آل‌طاها افزود: یک‌هزار و ۴۷۶ میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال از این خسارت‌ها بر اثر بارش باران، تگرگ و برف روزهای ۲۱تا ۲۳ فروردین ماه امسال به چهار بخش زراعت، باغبانی، زیرساخت‌ها و تجهیزات کشاورزی استان مرکزی خسارت وارد شده‌ است..

وی ادامه داد: ۵۹۲ میلیارد و ۴۹۶ میلیون ریال از خسارت‌های امسال نیز در سطح ۱۱ هزار و ۸۷۸ هکتار از اراضی زراعی استان مرکزی، ۷۸۴ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال در سطح ۱۱ هزار و ۵۶۳ هکتار از اراضی باغی و ۱۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال به هفت هزار و ۱۷۰ متر مربع تاسیسات جایگاه دام استان مرکزی خسارت وارد شده است.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی مرکزی خاطرنشان کرد: تاسیسات زیربنایی حوزه کشاورزی استان در بارندگی‌های بهاره امسال  ۸۵ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال زیان دیدند.

آل طاها افزود: این خسارت‌ها به ۱۲ هزار و ۹۵۳ متر از قنوات، ۸۸ حلقه چاه و استخر آب کشاورزی و هشت هزار و ۳۰۷ متر از کانال‌های انتقال آب کشاورزی استان مرکزی وارد شده‌است.

وی یادآور شد:  حدود ۸۰۰ میلیارد ریال از خسارت‌های بهاره امسال مربوط به سرمازدگی روزهای چهارم و پنجم فروردین ماه است که در بخش زراعت و باغبانی رخ داده است.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی مرکزی گفت: ۲ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال خسارت سرمازدگی در این مدت به ۱۹۰ هکتار از اراضی زراعی استان و بقیه این خسارت‌ها به محصولات باغی استان از جمله باغ‌های هلو، زردآلو و بادام وارد شده‌ است

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید