Iranian Agriculture News Agency

رشد 15 درصدی تولید گوشت مرغ در استان مرکزی

مجید آذر معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی، میزان تولید گوشت مرغ در سال 98 را بیش از 69 هزار تن در استان اعلام کرد و گفت: با احتساب تولید 60 هزار و 700 تن مرغ در سال 97، شاهد رشد 15 درصدی تولید این محصول در سال گذشته بوده ایم

رشد 15 درصدی تولید گوشت مرغ در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی ، آذر با اشاره به اینکه استان مرکزی از جمله قطب های تولید گوشت مرغ در کشور است، تصریح کرد: میزان تولید به نسبت مصرف 45 درصد بیشتر است و این مازاد تولید زمینه صادرات گوشت مرغ به سایر نقاط کشور از جمله تهران را به همراه داشته است.

آذر خاطر نشان کرد: با وجود بروز مشکلات در حوزه تولید مرغ گوشتی در سال گذشته، مرغداران به رسالت خود یعنی حفظ تولید و تامین گوشت مرغ مورد نیاز برای مصرف کنندگان، عمل کردند. 

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن در کاهش قیمت مرغ اشاره کرد و افزود: علی رغم افزایش روند تولید و جوجه ریزی مناسب در بهمن و اسفندماه سال گذشته، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی هتل ها ، رستورانها ، لغو مراسم و میهمانی‌ها کاهش تقاضا و به تبع  سیر نزولی قیمت مرغ را شاهد بودیم که این امر باعث شد مرغداران با بروز خسارت و زیان های بسیار مواجه شوند.

آذر خاطر نشان کرد: امید است با رفع مشکل شیوع بیماری ویروس کرونا در جامعه و عادی شدن شرایط، تقاضا متناسب با تولید و قیمت گذاری مرغ واقعی شود.

وی بروز مشکل در ارسال و تامین نهاده هایی از جمله ذرت و سویا را از دیگر دغدغه های صنعت طیور دانست و گفت: در ماه های اخیر در بحث تامین نهاده های مورد نیاز صنعت طیور مشکلاتی پدید آمده، و اظهار امیدواری کرد که با اتخاذ تدابیر لازم این موضوع نیز مرتفع و وضعیت تولید به ثبات برسد.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی از تامین اقلام پروتئینی در فصل بهار و ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: با توجه به تداوم روند تولید اقلام پروتئینی همچون گوشت و مرغ در استان، مشکلی در تامین و عرضه اقلام  مورد نیاز مردم در فصل بهار و ماه رمضان وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید