Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

نیازمند ایده های جدید و کارهای بزرگ در بخش کشاورزی هستیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: رشد اقتصادی کشور از مسیر کشاورزی می گذرد و در بخش کشاورزی نیازمند ایده های جدید و کارهای بزرگ هستیم.

نیازمند ایده های جدید و کارهای بزرگ در بخش کشاورزی هستیم

به گزارش خبرنگار ایانا، دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز چهارشنبه در نشست با مدیران ارشد این وزارت و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت به همکاران بخش کشاورزی که متاسفانه بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند، از تمامی مدیران و کارکنان و منابع انسانی بخش کشاورزی، تشکل ها و اصحاب رسانه که در معرفی و تبیین اقدامات و برنامه های بخش کشاورزی تلاش داشته اند، قدردانی کرد.

وی افزود: لازم است از مهندس حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی که منشا اقدامات ارزشمندی برای بخش کشاورزی بوده و همچنین مهندس کشاورز که در مدت سرپرستی تلاش شبانه روزی داشته نیز تشکر و قدردانی کنم.

خاوازی، اتحاد و همبستگی در بخش کشاورزی را یک سرمایه دانست و ادامه داد: این سرمایه در سال جاری باید در راستای جهش تولید و تامین غذای مردم که وظیفه این وزارتخانه است، به کار گرفته شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید جامع نگری، توسعه ارتباطات، اخلاق مداری و احترام به یکدیگر سرلوحه کارهایمان قرار گیرد تا بتوان اتفاقات خوبی برای بخش کشاورزی رقم زد.

وزیر جهاد کشاورزی، تولید دانه ذرت و دانه های روغنی را از مشکلات بخش کشاورزی عنوان و اضافه کرد: باید درهای وزارتخانه را به روی ایده های جدید باز کنیم و در شرایط سخت کشور، نگاه و روش های سنتی را کنار بگذاریم.

خاوازی ادامه داد: لازم است برای حل مشکلات بخش کشاورزی از ایده های بخش خصوصی استفاده کنیم زیرا با همکاری و تعامل خوب و موثر با تشکل ها و سازمان های غیر دولتی بخش کشاورزی می توان موانع را شناسایی کرد و از سر راه برداشت.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: رشد اقتصادی کشور از مسیر کشاورزی می گذرد و در بخش کشاورزی نیازمند ایده های جدید و کارهای بزرگ هستیم.

خاوازی تصریح کرد: ما ایده هایی می خواهیم تا چهره بخش کشاورزی را عوض کنیم و اگر هر کس در حوزه خود یک کار مهم و اثرگذار ارائه دهد می توانیم طی دو سال هم به جهش تولید برسیم، هم درآمد کشاورزان را افزایش دهیم و هم امنیت خاطر برای مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: من از معاونین و روسای سازمان ها ایده های خوب می خواهم تا گره هایی مانند توسعه گلخانه ها باز شود و راه برای برنامه ریزی های کلان هموار شود.

خاوازی تاکید کرد: خواهش می کنم از کارهای کوچک پرهیز کنید و تنها به مسائل کلان حوزه ها توجه کنید، باید به  نحوی کار کنیم که اثرگذاری آن به طور کامل قابل مشاهده باشد.

وی با تاکید بر این که باید حلقه های مفقوده زنجیره های غذایی را پیدا و از منابع به درستی استفاده کنیم، اذعان کرد: منابع باید در مکانی هزینه شود که قابلیت صادرات مستقیم محصولات و ارزش افزوده بالایی داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: پایش بخش کشاورزی اهمیت بالایی دارد؛ هرچه خرید حمایتی ما بیشتر باشد نشان دهنده ضعف در مدیریت و کنترل تولید محصولات است.

وی تاکید کرد: کابینه من باید کابینه کار و تلاش با محوریت اخلاق و احترام به یکدیگر و زیرمجموعه ها باشد.

خاوازی تاکید کرد: ستاد ملی کرونا در بخش کشاورزی باید به طور مستمر تشکیل و اثرات این بیماری بر بخش کشاورزی به صورت دقیق شناسایی و برای آن راه حل های سریع و اجرایی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی به موضوع کرونا بسیار ضعیف ورود پیدا کرد و صدای بخش کشاورزی و مشکلات آن شنیده نشد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید در وزارتخانه ستاد ملی کرونا را تشکیل دهیم و مسئولی را برای حوزه های مهم مانند منابع انسانی و حوزه های حمل و نقل، انبارها و کشتارگاه ها تعیین کنیم تا مشکلات این بخش ها را تجزیه و تحلیل کرده و به آن رسیدگی کند.

در این نشست، تمامی روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها از طریق ویدئو کنفرانس گزارشی از وضعیت کشاورزی استان ارائه و مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید