Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی

صادرات ۵۳۵ هزار تن سیب درختی از آذربایجان‌غربی

پیش‌بینی می‌سود بیش از ۷۳۰ هزار تن انواع غلات در آذربایجان غربی تولید شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار تن محصول سیب درختی در سرخانه‌های استان ذخیره ‌سازی شده بود، گفت: پس از مصرف داخلی بیش از ۵۳۵ هزار تن از این میزان به کشورهای خارجی صادر شده که این میزان تا کنون بی سابقه بوده است.

صادرات ۵۳۵ هزار تن سیب درختی از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رسول جلیلی در نخستین نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی با مسئولان ستادی وزارت و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌هاکه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: 390 هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و 45 هزار هکتار از اراضی زیر کشت سایر غلات در استان در شرایط مطلوب وضعیت سبز محصول قرار دارند که در صورت عدم وجود خسارات قهری، بیش از 730 هزار تن انواع غلات در استان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری با مشارکت و همراهی کشاورزان استان پیش‌بینی می‌شود که بیش از دو میلیون تن چغندر قند در استان تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تشکیل بانک اطلاعات جامع بخش کشاورزی از مهمترین برنامه‌های بخش کشاورزی استان است افزود: در این راستا در بیش از 645 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان طرح کاداستر انجام شده است .

وی گفت: با اجرای 355 هزار هکتاری باقی مانده اراضی تمامی یک میلیون هکتار اراضی  قابل کشت استان تحت پوشش سامانه جامع اطلاعاتی بخش کشاورزی  قرار می‌گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه کاهش میزان مصرف شیر و لبنیات موجب متضرر شدن دامداران شده است، افزود: بنابراین ضروری است مشکلات صادرات شیر خشک استان پیگیری و برطرف شود.

وی با اشاره به توزیع 5 هزار تن ذرت بین واحدهای تولیدی طیوردر استان، بیان کرد: توزیع نهاده‌های دامی و شیمیایی از محل ذخایر راهبردی در شرایط کنونی جهت تداوم تولید ضروری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد : در راستای حل مشکل مالکیت اراضی کشاورزی، در ۴۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تداخلات اراضی کشاورزی با ملی انجام شده است.

وی همچنین ادامه داد: در راستای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی نیز بیش از ۷۸ میلیارد تومان اعتبار معادل ۱۰۶ درصد به عنوان تسهیلات بانکی به کشاورزان استان پرداخت شده است.

جلیلی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با کاهش تعرفه صادرات مرغ گوشتی از قیمت ۵ هزار به ۱۵۰۰ تومان ، امیدواریم حوزه صادرات مرغ گوشتی استان نیز بیش از پیش رونق پیدا بکند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید