Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان:

بیش از 340 هزار اصله نهال بیابانی سال گذشته در دامغان تولید شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان از تولید بیش از 340 هزار اصله نهال بیابانی در ایستگاه تثبیت شن و بیابان‌زدایی حسن‌آباد دامغان در سال گذشته خبر داد.

بیش از 340 هزار اصله نهال بیابانی سال گذشته در دامغان تولید شد

به گزارش خبرگزاری ایانا از استان سمنان، علی‌اکبر عباسی راد اظهار کرد: در سال گذشته در ایستگاه تثبیت شن و بیابان‌زدایی حسن‌آباد دامغان بیش از 40 هزار اصله نهال گلدانی و بیش از 300 هزار اصله نهال ریشه‌ای تولید که علاوه بر استفاده در پروژه‌های بیابان‌زدایی شهرستان به سایر نقاط استان نیز ارسال شده است.

وی افزود: نهال‌های تولیدشده از گونه‌های تاغ و آتریپلکس بوده که نقش بسزایی در حفظ و توسعه فضای سبز و جلوگیری از پیشروی بیابان دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با بیان اینکه سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه و نیاز کم به آب از دلایل انتخاب این گیاه در اراضی بیابانی شهرستان است، تصریح کرد: مقابله با ریز گردها، جلوگیری و کاهش خطرات ناشی از هجوم ماسه‌های روان به روستا، اصلاح و احیای مناطق بیابانی و مراتع تخریب‌شده از جمله اهداف تولید این‌گونه نهال‌ها است.

عباسی راد افزود: گونه‌های مذکور به‌عنوان گونه‌های مقاوم در رویشگاه‌های مختلف به‌صورت طبیعی و توده‌های کم‌وبیش انبوه و پراکنده‌ای در مناطق بیابانی شهرستان وجود دارد.

به گزارش ایانا 671 هزار هکتار از مساحت شهرستان دامغان را عرصه‌های کویری و بیابانی تشکیل می‌دهد که حدود نیمی از وسعت شهرستان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید