Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر:

بیش از 2 میلیون مترمکعب روان آب با سازه‌های آبخیزداری آبگیری شد

هیچ گزارش جاری شدن سیل و خسارت به اراضی کشاورزی مهدی‌شهر وجود ندارد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر از اثربخشی عالی و ایده‌آل سازه‌های آبخیزداری در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد و گفت: بیش از 2 میلیون مترمکعب روان آب با سازه‌های آبخیزداری آبگیری شد.

حجم ویدیو: 6.67M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49

به گزارش خبرگزاری ایانا از استان سمنان، حمیدرضا عبدوس از اثربخشی عالی و ایده آل سازه‌های آبخیزداری در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد و اظهار کرد: اکثر بند‌های سنگ و ملات و بند‌های خاکی آبگیری خوبی داشته و سرریز شده و اراضی کشاورزی پایین‌دست بند از آب خروجی لوله تخلیه و سرریز بند‌ها مشروب شد.

 وی ابراز امیدواری کرد با تغذیه مناسب سفره‌های زیرزمینی، کشاورزان و باغداران در بهار و حتی تابستان نیاز به استفاده از آب چاه نداشته که کمک شایانی به آب‌های زیرزمینی خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر تصریح کرد: تاکنون هیچ‌گونه گزارش جاری شدن سیل و خسارت به اراضی کشاورزی و روستا‌ها در شهرستان نداشتیم و خوشبختانه بارندگی‌های بسیار خوبی را شاهد بودیم که بیشتر نزولات به‌صورت برف و بارش نم‌نم باران بوده است.

عبدوس گفت: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و مدیریت سیلاب‌ها در عرصه‌های شهرستان مهدی‌شهر بیش از 77 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر افزود: کنترل و کاهش فرسایش خاک، کنترل و مهار سیلاب، حفظ و تقویت و گسترش پوشش گیاهی، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، کاهش اثرات خشک‌سالی از اهداف مهم اجرای طرح‌های آبخیزداری این شهرستان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید