Iranian Agriculture News Agency

سال گذشته 55/408هکتار از اراضی دولتی در خراسان شمالی پس گرفته شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سال گذشته با صدور رای هیت نظارت ماده ۳۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع،تعداد 32 فقره پرونده به مساحت 55/408هکتار از اراضی دولتی این استان پس گرفته شد.

سال گذشته  55/408هکتار از اراضی دولتی در خراسان شمالی پس گرفته شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی گفت: سال گذشته جلسات متعددی با حضور اعضاء هیت نظارت ماده 33 تشکیل و پس از بررسی، آرای لازم صادر شد.

وی افزود:در صورت قطعیت رای توسط دیوان عدالت اداری و یا عدم اعتراض توسط مجریان طرحها در مهلت قانونی سه ماه، این اراضی بر اساس ظوابط و دستور العمل های واگذاری به متقاضیان جدید واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: این زمینها مربوط به پرونده های مجریان طرحهای کشاورزی و غیر کشاورزی است که اراضی ملی را در اختیار دارند و مستاجر هستند.

وی افزود: این افراد به دلایل گوناگون از جمله تعلل،تخلف تغییر طرح و یا عدم پیشرفت فیزیکی مناسب طرح نتوانستند به تعهدات خود پایبند باشند.

مهندس منتظری افزود: سال گذشته توسط دبیرخانه هیات تعداد 45مورد اخطاریه جهت پرداخت اجور معوق و یا تمدید قرارداد و تکمیل طرح صادر و به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها جهت ابلاغ به مجریان طرحها ارسال شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: گروهی متشکل از سه نفر کارشناسان ذیصلاح منتخب هیأت نظارت در شهرستان که به منظور بازدید و تهیه گزارش فنی و اجرایی از اراضی واگذار شده در چارچوب وظایف٬ انتخاب و حکم آنها توسط رییس هیأت نظارت استان (رییس سازمان جهاد کشاورزی) صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید