Iranian Agriculture News Agency

تولید ۱۳ هزار تن محصول گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی

مدیر امور باغبانی صبح امروز چهارشنبه(27فروردین99) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: سطح زیر کشت محصولات باغی خراسان‌جنوبی در سال گذشته بالغ بر ۸۶ هزار هکتار (بدون در نظر گرفتن گلخانه‌ها) بوده است.

تولید ۱۳  هزار تن محصول گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، عبدالرضا رضایی گفت: ۱۳ هزار تن محصول گلخانه‌ای طی سال گذشته در استان تولید شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از این میزان سطح زیر کشت ۱۳۰ هزار تن محصول باغی برداشت شده است که در مقایسه با سال ۹۷ افزایش ۱۳ درصدی میزان تولید را نشان می‌دهد.

رضایی در زمینه طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار نیز گفت: به واسطه اینکه خراسان‌جنوبی جزو استان‌های کم باران محسوب می‌شود در لیست این طرح قرار نداشت ولی با پیگیری‌های صورت گرفته در استان نیز اتفاقات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفت.

وی با تبیین اینکه طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار موجب می‌شود که از حدأقل بارندگی‌ها بیشترین استفاده را داشته باشیم، اظهار کرد: در سال ۹۷ حدود ۲۳۰ هکتار و در سال ۹۸ نیز ۱۱۱ هکتار توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در خراسان‌جنوبی داشتیم.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به طرح نهضت گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی و توسعه ۷۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان، بیان‌کرد: در سال ۹۸ میزان سطح بهره‌برداری کشت گلخانه‌ای ۷۲.۳ هکتار بوده است.

رضایی افزود: در سال گذشته حدود ۱۳ هزار تن تولید محصولات گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی داشته‌ایم که این میزان در سال ۹۷ حدود ۱۱ هزار تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه پایه و اساس نهضت گلخانه در خراسان‌جنوبی صادرات است، ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۷۰ هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای داریم که برنامه‌ریزی برای ما برای ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت است که این افزایش حتماً نیاز به صادرات این محصولات را در آینده افزایش خواهد داد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در این زمینه پیشنهاد ما توسعه و تقویت تعاونی گلخانه‌داران است چرا که بی‌شک در تهیه نهاده‌های مورد نیاز و عرضه محصولات گلخانه داران به بازارهای هدف تأثیرگذار است.

رضایی ادامه داد: بیشترین محصول تولید شده در گلخانه‌های خراسان‌جنوبی خیار، گوجه‌فرنگی، فلفل، برخی گیاهان دارویی و گل‌های تزئینی است.

وی یادآور شد: در سال گذشته در حوزه کشت گلخانه‌ای ۲۹۴ طرح به مبلغ سه هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است و امیدواریم در سال ۹۹ با رفع برخی مشکلات روند پرداخت تسهیلات در این زمینه سرعت گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید