Iranian Agriculture News Agency

خسارت بارش‌ها به کشاورزی کاشان ۷۰ میلیارد ریال برآورد شد

بارش‌ تگرگ در ماه جاری نیز موجب آسیب دیدن محصولات باغی در برخی مناطق روستایی این شهرستان به ویژه در بخش نیاسر شده است.

خسارت بارش‌ها به کشاورزی کاشان ۷۰ میلیارد ریال برآورد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مجید کافی‌زاده افزود: بر اثر جاری شدن سیلاب ۱۰ رشته قنات و ۲ کیلومتر کانال هدایت آب در بخش برزک آسیب دید و برآورد خسارت کارشناسان جهاد کشاورزی برای این بخش افزون بر ۱۰ میلیارد ریال است.

مجید کافی زاده افزود : براثر جاری شدن سیلاب ۱۰ رشته قنات و ۲ کیلومتر کانال هدایت آب در بخش برزک آسیب دید و برآورد خسارت کارشناسان جهاد کشاورزی برای این بخش افزون بر ۱۰ میلیارد ریال است.

وی بیشتر خسارت‌های بخش کشاورزی در این شهرستان را بر اثر بارش تگرگ و سرمازدگی دانست و بیان کرد: برخی درختان آلبالو، گیلاس، بادام، قیسی و آلوچه در بخش نیاسر و دشت مرکزی کاشان که با گرم شدن هوا در اواخر اسفند به شکوفه نشسته بودند، با افت دمای هوا دچار سرمازدگی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان اضافه کرد: بارش تگرگ درماه جاری نیز موجب آسیب دیدن محصولات باغی در برخی مناطق روستایی این شهرستان به ویژه در بخش نیاسر شده است . 

به گفته وی، در زمان حاضر ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین زراعی و ۹ هزار هکتار باغ و گلخانه در کاشان وجود دارد و بیش از ۱۰ هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت دارند.

بنابر اعلام اداره هواشناسی، مجموع بارش‌های سال زراعی جاری (۹۹- ۹۸) ۱۶۳.۷ میلی‌متر است، در حالی که میزان بارش در سال زراعی گذشته (۹۸- ۹۷) ۱۵۴.۴ میلی‌متر بود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید