Iranian Agriculture News Agency

کشف ۹۴ تن چوب و زغال قاچاق در چهارمحال و بختیاری

جانشین فرمانده یگان منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از کشف ۹۴ هزار و ۳۵۶ کیلوگرم چوب و زغال قاچاق در طول سال‌ ۹۸ در استان خبر داد.

کشف ۹۴ تن چوب و زغال قاچاق در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حسن عسگری  در گفت و گو با خبرنگار ایانا در شهرکرد افزود: ۸۸ هزار و ۷۲۰ کیلوگرم از این میزان چوب و ۵ هزار و ۶۳۶ کیلوگرم زغال قاچاق بود.

به گفته وی، سال گذشته ۲۰۶ فقره پرونده قاچاق چوب، زغال، گیاهان مرتعی شامل کرفس کوهی(کلوس) و موسیر و شیرین‌بیان در استان تشکیل شد.

وی ،به کشف یکهزار و ۳۰۰کیلوگرم گیاهان مرتعی در این مدت در استان اشاره کرد و گفت: کشفیات قاچاق چوب و زغال در راستای اجرای قانون حفاظت از مراتع و منابع طبیعی اجرا می‌شود.

به گفته وی، از ابتدای سالجاری تاکنون ۵ فقره پرونده قاچاق در استان تشکیل شد که در این مدت ۵۲۰کیلوگرم چوب جنگلی و ۹۰ کیلوگرم زغال کشف و ضبط شد.

عسگری اظهارداشت: در این مدت ۳۳۶کیلوگرم گیاهان مرتعی محلی کلوس نیز از سودجویان کشف و ضبط شد.

وی، با تاکید بر اینکه قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل جرم است ،افزود: خودروهای حامل چوب و زغال بدون مجوز حمل متوقف و جریمه می‌شوند.  

به گزارش‌ ایانا،از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید