Iranian Agriculture News Agency

خسارت به کشاورزان و باغداران کردستانی

از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است.

خسارت به کشاورزان و باغداران کردستانی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان به نقل از صداوسیما مرکز کردستان، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: این خسارت‌ها در بخش‌های کشاورزی، زراعت، باغداری، تلفات دام و تخریب اماکن وجایگاه‌های دام بوده است.

خلیل فعله گری با بیان اینکه از ۴ هزارو ۲۰۰ هکتار اراضی و باغی خسارت دیده اند که فقط 10 درصد از این میزان، تحت پوشش بیمه هستند گفت:بیمه کردن اراضی ومحصولات باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امشب و صبح فردا دمای زیر صفر درجه را شاهد خواهیم بود اقدامات مراقبتی را برای باغات و نگه داری از محصولات بهترین راهکاربرای جلوگیری از سرمازدگی دانست.

معاون برنامه ریزی واموراقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان همچنین به خسارت ۱۰۸ میلیارد تومانی سیل سال گذشته در کردستان اشاره کرد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد به بهره برداران بخش کشاورزی اختصاص یافت که تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد تومان به خسارت دیدگان پرداخت شده است.

فعله گری پرداخت تسهیلات بلاعوض به بهره برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی برای سیل سال گذشته هم اشاره کردو گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان تاکنون به حساب دامداران، کشاورزان، باغدارانی که از سیل سال گذشته خسارت دیده اند واریز شده است و مابقی تا اواخر اردیبهشت پرداخت می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید