Iranian Agriculture News Agency

معرفی متخلفان دپوی غیر مجاز کود مرغی شهرستان بهار به دادگاه

​رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: در صورت مشاهده دپوی غیر مجاز کود مرغی و مجهول المالک بودن آن مراتب به مراجع قضایی اعلام و پس از اخذ دستور ، توسط شهرداری جمع آوری می شود.

معرفی متخلفان دپوی غیر مجاز کود مرغی شهرستان بهار به دادگاه

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهار با اعلام این مطلب افزود: استفاده از کود مرغی توسط کشاورزان این شهرستان یکی از معضلات محیط زیستی است که مردم شهرستان بهار با آن دست به گریبان هستند.

  وی افزود: دپوی کود مرغی باعث انتشار بوی نامطبوع ، هجوم حشرات موذی ، جاری شدن شیرابه ، آلودگی میکروبی بالا و آلودگی آب های زیر زمینی و خاک را فراهم و این محیط شرایط مساعدی برای تکثیر و تداوم عوامل بیماری زا مهیا می کند که از طریق باد و آب و پرندگان به سایر نقاط منتقل می شود.

  پارچیان تاکید کرد: طی هماهنگی به عمل آمده با دادستان شهرستان بهار مقرر شده در صورت مشاهده دپوی غیر مجاز کود مرغی و مجهول المالک بودن آن مراتب به مراجع قضایی اعلام و پس از اخذ دستور ، توسط شهرداری جمع آوری شود.

  وی اضافه کرد: ضروری است کشاورزان منطقه از طریق سازمان جهاد کشاورزی به استفاده از کود های گرانوله و استریلیزه شده ترغیب ، و کامیون های حمل کننده کود فله ای در مبادی ورودی و راه های مواصلاتی به این شهرستان توسط پلیس راهور کنترل و در صورت نداشتن مجوزهای بهداشتی از ورود و خروج آنها جلوگیری شود.

  وی در پایان از صدور  اخطاریه های زیست محیطی به متخلفین در سال 98 خبر داد و گفت: تعدادی از این افراد با تذکر کتبی نسبت به جمع آوری اقدام و تعدادی نیز که توجهی به این اخطاریه ها نداشتند به مراجع قضایی معرفی شدند که حکم آنها به زودی صادر خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید