Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا عنوان شد:

تجهیز 2550هکتار از اراضی شهرستان تهران به سامانه‌های نوین آبیاری

افزایش راندمان آبیاری به بیش از ۹۰ درصد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران از تحویل قطعی پروژه های آبیاری تحت فشار در بخش آفتاب این شهرستان در راستای تحقق شعارجهش تولید خبر داد.

تجهیز 2550هکتار از اراضی شهرستان تهران به سامانه‌های نوین آبیاری

جبرئیل برادری در گفتگو با ایانا اظهار کرد: در راستای تحقق برنامه های ابلاغی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی درخصوص اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار، درمجموع تا پایان سال 98 بالغ بر 2 هزار و 550 هکتار از اراضی این شهرستان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی افزود: هم چنین با هدف بهره وری بهینه از منابع آبی و صرفه جویی در مصرف آب، پروژه آبیاری تحت فشار واقع در سعیدآباد در سطح 26 هکتار درسال 98 به بهره برداری رسید.

برادری گفت: در سال جدید که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است اجرای این طرح ها باعث افزایش تولید به میزان حداقل 50 درصد و افزایش راندمان آبیاری به بیش از 90 درصد خواهد شد.

وی ادامه داد: مزایای استفاده از روش های نوین آبیاری شامل صرفه جویی در مصرف آب و ذخیره بهینه آب، کاهش مصرف نهاده های کشاورزی، افزایش عملکرد، کنترل آفات و بیماری ها و علف های هرز، حفظ خاک و پوشش گیاهی، افزایش بهره وری آب، توجیه اقتصادی تولید و یکنواختی آبیاری است.

بنابراین در اجرای سیاست ها و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه افزایش بهره وری آب کشاورزی و باتوجه به وضعیت آب و هوایی و کمبود شدید آب و لزوم برنامه ریزی دقیق در جهت مصرف بهینه آب در مزرعه، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با بسیج تمامی امکانات، پروژه های آبیاری تحت فشار را اجرا می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید