Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی پاسارگاد:

کاشت فیسالیس برای اولین بار در پاسارگاد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد از کاشت گیاه دارویی "فیسالیس" برای اولین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: این گیاه در سطح ۳۵۰۰ مترمربع و بصورت گلخانه ای کشت شده است.

کاشت فیسالیس برای اولین بار در پاسارگاد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید حسن موسوی تصریح کرد: برداشت طولانی مدت، نیاز آبی پایین، ماندگاری طولانی میوه بعد از برداشت، قیمت بسیار بالای محصول و همچنین عملکرد بالا از مزایای کاشت گیاه دارویی "عروس پشت پرده" است.

به گفته وی؛ در پی اقدامات ترویجی انجام شده کاشت گیاهان دارویی جدید در این شهرستان در حال گسترش است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توسعه کشت های گلخانه ای و همچنین گیاهان دارویی از سیاست های سازمان متبوع اوست، اظهار کرد: در سال زراعی جاری بالغ بر ۲۶۲ هکتار از اراضی پاسارگاد به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته که انتظار می رود شاهد عملکرد مناسبی در تناژ محصول تولیدی باشیم.

موسوی از بارش های مناسب دو سال اخیر به عنوان عامل موثر در افزایش سطح و تولید محصول گیاهان دارویی نام برد و بیان کرد: گیاهان دارویی متنوعی از قبیل زیره سبز، نعناع فلفلی، آویشن، بادرنجبویه، آنغوزه، گل محمدی، کنگر فرنگی، مریم گلی، به لیمو، گل گاوزبان و گلرنگ در پاسارگاد کشت می شود.

او ابراز امیدواری کرد: با ترویج و اطلاع رسانی های انجام شده در خصوص مزیت های کاشت گیاهان دارویی سطح کشت و تنوع ارقام و گونه های آن افزایش یابد.

کاشت گیاهان دارویی در شهرستان پاسارگاد هرساله از اسفند ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه سال بعد ادامه دارد که محصولات تولیدی شامل برگ، گل، دانه، میوه، ساقه، صمغ و ریشه این گیاهان در فصل تابستان برداشت می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید