Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

سرما بیش از ۱۹۷ میلیارد ریال به کشاورزان کردستان خسارت وارد کرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشاورزان این استان در اثر سرمای هوا و بارش تگرگ در ابتدای سال‌ جاری، متحمل ۱۹۷ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال خسارت شدند.

سرما بیش از ۱۹۷ میلیارد ریال به کشاورزان کردستان خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری اظهار کرد: این خسارت‌ها بر اثر برودت هوا و بارش تگرگ هفته گذشته در برخی نقاط استان وارد شده که شامل سه هزار و ۶۰۶ هکتار از اراضی است.

وی اضافه کرد: این میزان خسارت به ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین زراعی دیم با ۱۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال و اراضی آبی به مساحت ۹۰۰ هکتار به میزان ۳۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال وارد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: همچنین بر اثر این حوادث ۶۰۷ هکتار از باغات استان نیز به میزان ۱۴۸ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال خسارت دیده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۹۶ هکتار از اراضی خسارت دیده تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی است، یادآور شد: این میزان شامل ۱۳۲ هکتار مزارع دیم، ۹۹ هکتار مزارع آبی و ۶۵ هکتار اراضی باغی است.

حوادث غیر مترقبه نظیر سرمازدگی، تگرگ، سیل، باد و طوفان و خشکسالی سالیانه خسارت قابل توجهی به باغات کشور وارد می‌کند که سال گذشته میزان این خسارت‌ها سه هزار و ۷۴ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید