Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه:

خودرو حامل 5 تن چوب قاچاق در محور فیروزکوه - سمنان توقیف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی سرخه 5 تن چوب جنگلی از گونه‌های انجیلی، ممرز، راش و گیلاس وحشی کشف کردند.

خودرو حامل 5 تن چوب قاچاق در محور فیروزکوه - سمنان توقیف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمد راستین مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه در حال گشت زنی در محور فیروزکوه سمنان به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و در بازرسی از آن 5 تن چوب جنگلی از گونه‌های انجیلی، ممرز، راش و گیلاس وحشی کشف کردند.

وی افزود: کامیون به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل و راننده نیز برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه با بیان اهمیت حفاظت از جنگل و درختان جنگلی و برخورد قانونی با متخلفان و قاچاقچیان چوب اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار مربوط به تخریب، تصرف، آتش‌سوزی و قطع درختان جنگلی و بوته کنی در مراتع از طریق سامانه تلفنی 1504 هستند.

راستین از عموم مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد، همیاران طبیعت، دهیاران و شوراهای اسلامی خواست برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی گزارش‌های خود را مبنی بر تصرف و قطع غیرمجاز با این سامانه اطلاع دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از ناوگان حمل‌ونقل چوب‌های باغی و غیر باغی خواست مجوزهای لازم را برای حمل چوب‌هایی که از نظر قانون قاچاق محسوب می‌شوند از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری دریافت کنند و در بازه زمانی مشخص‌شده در مجوز صادرشده تردد کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید