Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان مرکزی از مرز دو میلیون تن گذشت

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بهره برداری از ۳۹ طرح فرآوری محصولات خام کشاورزی با توجه به نام‌گذاری سال به نام جهش تولید در بخش صنایع تبدیلی این استان هدفگذاری شد

ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان مرکزی از مرز دو میلیون تن گذشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بهره برداری از ۳۹ طرح فرآوری محصولات خام کشاورزی با توجه به نام‌گذاری سال به نام جهش تولید در بخش صنایع تبدیلی این استان هدفگذاری شد.

«علی صفری» این طرح‌ها شامل هفت طرح در گروه محصولات باغی، ۹ طرح خوراک دام، ۶ طرح در بخش دامی، ۱۳ طرح زراعی، ۲ طرح سردخانه، یک طرح شیلاتی و یک طرح تولید کود است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح ها یک میلیون و ۱۹۸ هزار تن مواد خام کشاورزی به ظرفیت جذب واحدهای صنایع تبدیلی استان افزوده‌ می‌شود.

صفری یادآورشد: ۲۶۵ واحد صنایع تبدیلی، تکمیلی و عمل آوری فرآورده‌های محصولات خام کشاورزی با ظرفیت ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار تن در استان مرکزی فعال بوده و فعالیت این واحدها در استان برای چهار هزار و ۵۱۲ نفر اشتغال‌زایی شده‌است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان را حدود ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار تن عنوان کرد و افزود: نسبت رشد محصولات فرآوری شده به محصولات تولیدی استان هشت و پنج دهم درصد است.

صفری اضافه کرد: این ظرفیت با توسعه طرح‌ها و آغاز به کار ۳۴ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتباری یک هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده‌ است.

وی ادامه داد: ۲۱۰ میلیارد ریال این اعتبارات از محل اعتبارات دولتی و بقیه از محل آورده شخصی بهره‌برداران و پرداخت تسهیلات تامین شده‌ است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه جذب ۳۲۹ هزار تن محصولات خام کشاورزی فراهم و برای ۴۵۱ نفر در استان اشتغال زایی شده‌ است.

وی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه ظرفیت سازی جذب و فرآوری ۶۴ هزار تن محصولات خام کشاورزی سال گذشته برای استان مرکزی تعهدشده‌ بود که ۴۱۴ درصد این تعهدها محقق شده‌ است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بهره‌برداری و ظرفیت جذب محصولات خام کشاورزی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که ۱۱۶ هزار تن بود، ۱۸۶ درصد افزایش یافته است.

صفری خاطرنشان کرد: اشتغال ایجاد شده در واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان مرکزی نسبت به تعهدات ایجاد شده برای استان در برنامه ششم توسعه ۵۴ درصد و سال قبل از آن ۴۶ درصد افزایش یافته است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: ۹۸ فقره جواز ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی سال گذشته در استان مرکزی صادر شده‌ است.

صفری اعتبار مورد نیاز بهره‌برداری از این طرح‌ها را یک هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه فرآوری یک میلیون و ۴۴۹ هزار تن محصولات خام کشاورزی در استان مرکزی فراهم شده و برای یک هزار و ۹۸۵ نفر در استان اشتغال ایجاد می شود.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود:  ۸۶ طرح سال گذشته برای اخذ تسهیلات بانکی به مبلغ سه هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال و با پیش بینی اشتغال یک هزار و ۴۵۰ نفر به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌ است.

صفری اظهارداشت: ۵۴۰ میلیارد ریال این اعتبارات با پیش بینی اشتغال ۲۹۰ نفر تا کنون جذب شده‌ است.

وی صنایع تبدیلی را حلقه مهم و تاثیر گذار در زنجیره تولید بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: پارسال ۲۷۸ هزار تن به ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی این استان در بخش کشاورزی افزوده شد.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: با فعالیت واحدهای تبدیلی، تکمیلی و عمل آوری فرآورده‌های خام کشاورزی در استان مرکزی زمینه جذب سه میلیون و ۲۵۳ هزار تن محصولات خام کشاورزی در استان فراهم شده‌ است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید