Iranian Agriculture News Agency

خسارت بیش از هفت هزار میلیارد ریالی کشاورزی خراسان شمالی در سال ۹۸

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سال گذشته هفت هزار و ۵۱ میلیارد ریال به تمامی زیربخش های کشاورزی این استان از ناحیه حوادث مختلف خسارت وارد شد.

خسارت بیش از هفت هزار میلیارد ریالی کشاورزی خراسان شمالی در سال ۹۸

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبدالله یوسفی گفت: بروز سیلاب‌های ویرانگر بهاری،  بارندگی های نابه هنگام، بارش تگرگ و سرمازدگی عمده حوادثی بود که در سال گذشته به حوزه کشاورزی و باغی خراسان شمالی آسیب رساند.

وی افزود: در سال ۹۷ نیز متاثر از حوادث روی داده، چهار هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان آسیب وارد شده بود که این خسارت در سال ۹۶ چهار هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال، در ۹۵ دو هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال، در ۹۴ هزار و ۷۱۵ میلیارد ریال، در ۹۳ شش هزار و ۷۲۸ میلیارد و در سال ۹۲ نیز هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: خسارت سرمای دیررس بهاره به علت بارش برف و برودت هوای منفی ۳ تا ۱۰ درجه در سطح استان، سبب خسارات زیادی شده و در مجموع به بیش از ۱۲۵ هزار و ۹۸۰ هکتار از عرصه های باغی و زراعی استان آسیب رسانده است. 

یوسفی اظهار کرد: باتوجه به حوادث غیرمترقبه و آسیب پذیر بودن بخش کشاورزی، باید تمهیدات لازم برای تامین سهم دولت در بیمه محصولات و کمک به قشر آسیب دیده در قانون بودجه منظور شود.

وی بر توسعه بیمه بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: متاسفانه کشاورزان از بیمه استقبال خوبی ندارند و اکنون تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد مزارع، باغها و دام های استان بیمه هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید