Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

کشاورزان ؛ توصیه‌های بهداشتی درمزارع کشاورزی را رعایت کنند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : کشاورزان استان ؛ توصیه های بهداشتی در مزارع کشاورزی را جدی گرفته و رعایت کنند.

کشاورزان ؛ توصیه‌های بهداشتی درمزارع کشاورزی را رعایت کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین تورج بنیادی افزود: با توجه به شروع فصل بهار و آغاز فعالیتهای کشاورزی و احتمال درگیر شدن مستقیم کشاورزان و کارگران شاغل در کشاورزی  در شرایط خاص بیماری کرونا و همه گیر شدن آن توصیه می شود که کشاورزان در این شرایط حساس ؛ توصیه های بهداشتی و ایمنی و سلامتی را رعایت تا مشکلی برایشان پیش نیاید.

وی اظهار کرد: با توجه به ضرورت خروج کشاورزان و تولید کنندگان بخش از منزل جهت انجام فعالیتهای کشاورزی و مباحث مربوط به آبیاری، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف های هرز ، رعایت نکات بهداشتی جهت حفظ ایمنی و سلامت آنها و اطرافیان از مهمترین موضوعاتی است که باید نسبت به رعایت آن اقدام شود.

بنیادی به کشاورزان توصیه کرد : از تجمع گروهی در سطح مزارع و محل فعالیتهای کشاورزی و حتی در روستاها جدا خودداری کنند .

وی اضافه کرد : کشاورزان برای تامین نهاده های مورد نیاز خود اعم از بذر ، کود و سم حتما از دستکش ، ماسک و لباس مخصوص استفاده کرده و در مزرعه ؛ مکانی را برای انجام امور شخصی و تعویض لباس در نظر بگیرند.

بنیادی از کشاورزان خواست : در زمان استفاده از ماشین آلات کشاورزی مانند: تراکتور ، کارنده ها ، بذرکارها و دنباله بند ها حتما از وسایل بهداشتی و ضد عفونی کننده قبل و بعد از کار استفاده کنند.

وی  اضافه کرد : محل نگهداری وسایل و ادوات کشاورزی حتما دارای تهویه باشد .

وی بر لزوم اهمیت استفاده از دستکش ، ماسک ، عینک ، کلاه ایمنی ، لباس کار و چکمه در هنگام فعالیت کشاورزی جهت جلوگیری از ویروی کرونا تاکیدکرد .

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت : کشاورزان برای تهیه محلول ضد عفونی ارزان قیمت و قابل دسترس حتما از آب سرد و آب ژاول (وایتکس ) به نسبت 1 به 9 بر اساس استاندارد استفاده و با آن ادوات کشاورزی و انبار محل نگهداری را به صورت روزانه ضد عفونی کنند .

وی اضافه کرد : از دسترس قرار دادن مستقیم محلول ضد عفونی آماده شده از کودکان واطرافیان جدا خود داری و توصیه های فنی را به اعضای خانواده اطلاع دهند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید