Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

اجرای طرح کاداستر در ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : طرح کاداستر یا حدنگاری با هدف نقشه‌برداری با جزییات کامل و تعیین تکلیف مالکیت اراضی سال گذشته در سطح ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین اجرا شد.

اجرای طرح کاداستر در ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، پرویز عبدی  با اعلام این خبر افزود : برای ۱۷ هزار هکتار اراضی یاد شده، نقشه نهایی حدنگاری قطعات و پلاک ها تهیه شده است.

وی افزود: سال گذشته همچنین در راستای پیشبرد این طرح، نقشه برداری زمینی و تهیه تصاویر هوایی بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین و گویاسازی اطلاعات توصیفی از آنها به انجام رسید.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به اراضی در طرح کاداستر در نهایت برای ثبت و صدور سند به سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال می شودگفت : تاکنون اطلاعات مربوط به ۳۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین که نقشه برداری آنها در طرح کاداستر انجام شده برای ثبت نهایی و صدور سند به سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه مشخصات ثبتی، کاربری و وضعیت بهره برداری و مختصات جغرافیایی اراضی در این طرح مشخص می شود،گفت: اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری در راستای اجرای قانون جامع حدنگاری مصوب سال ۹۳ از سال ۹۴ در اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شده است.

عبدی با اشاره به نقش طرح کاداستر در تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی و ساماندهی آنها، یادآور شد: هدف از اجرای طرح های کاداستر تهیه نقشه قطعات اراضی کشاورزی ، برداشت اطلاعات توصیفی مالکیت اراضی کشاورزی و رفع تداخلات در این زمینه و بررسی و تهیه گزارش وضعیت حقوقی اراضی است.

وی در پایان یادآور شد: طرح کاداستر یا حدنگاری باید در سطح ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین اجرایی شود که تاکنون اطلاعات و نقشه برداری از بیش از 85 هزار هکتار آن انجام شده است.

به گفته وی ؛ در طرح حدنگاری از طریق نقشه برداری ثبتی و پایش ماهواره ای، اطلاعات اراضی به ثبت رسیده و جمع آوری می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید