Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

صادرات یک هزار میلیاردی محصولات باغی مازندران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به رشد ۲ برابری صادرات محصولات باغی مازندران در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ از افزایش ارزش صادرات محصولات باغی به یک هزار میلیارد تومان خبر داد.

صادرات یک هزار میلیاردی محصولات باغی مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، مدیر باغبانی جهادکشاورزی مازندران با اشاره به رشد ۲ برابری صادرات محصولات باغی مازندران در سال گذشته نسبت به سال ۹۷، از افزایش ارزش صادرات محصولات باغی به یک هزار میلیارد تومان خبر داد.

هادی ایزدی امیری افزود: سال گذشته میزان صادرات محصولات باغی استان مازندران ۲۰۰ هزارتن بود این در حالی است که این میزان صادرات در سال ۹۷ تنها یک صد هزارتن بود.

وی ادامه داد: از ۲۰۰ هزار تن محصولات صادراتی باغی، ۷۵ درصد مرکبات و ۲۵ درصد کیوی بود که به کشورهای روسیه، عراق، هند، عمان، قطر، کشورهای حاشیه دریای خزر و افغانستان صادر شد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: مازندران با داشتن ۱۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت باغی، رتبه نخست میزان تولید محصولات باغی کشور را دارد.

ایزدی امیری خاطرنشان کرد: در این راستا با تولید حدود ۳ میلیون تن مرکبات و کیوی در ۱۲۰ هزار هکتار سطح باغ مرکبات و کیوی مازندران، بیش از نیمی از تولید این ۲ محصول در کشور را در اختیار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی پایانه صادراتی میوه استان و همچنین مدرن سازی واحدهای سورتینگ موجود، شاهد افزایش صادرات محصولات باغی در سال زراعی جاری باشیم.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد باغ های مازندران در اراضی شیب دار قرار دارند که بیش از ۵۰ درصد از این باغ ها مجهز به سیستم آبیاری قطره ای هستند.

ایزدی امیری همچنین از پرداخت ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اشتغال روستایی و عشایری به ۶۰ طرح گلخانه ای در سال گذشته خبر داد.

وی تصریح کرد: همچنین ۴۵ طرح گلخانه ای به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان نیز با عقد قرارداد در بانک کشاورزی، منتظر دریافت مبالغ تسهیلات هستند.

در حال حاضر استان مازندران با تولید 76 نوع محصول زراعی و باغی سالانه حدود 7.5 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند.

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح اراضی زراعی کشور، سالانه ۷ درصد از تولیدات کشاورزی و 10 درصد از ارزش اقتصادی کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید