Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ؛

۴۲۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین شناسایی شد

دیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : سال گذشته در جریان گشت‌های مدیریت امور اراضی ۴۲۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان قزوین شناسایی شد .

۴۲۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین شناسایی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، پرویز عبدی  با اعلام این خبر اظهار داشت: با شناسایی این تعداد تغییر کاربری، برای صاحبان اراضی اخطار توقف عملیات ساختمانی و بازگشت به وضعیت اولیه صادر شد.

وی گفت : سال گذشته ۱۳۱ فقره حکم قلع و قمع و تخریب بناهای ساخته شده غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین صادر و اجرا شد.

این مسئول گفت: در سال گذشته همچنین شاهد ۱۹ مورد اجرای احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در سطح اراضی استان قزوین که به شکل غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بودند، بودیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در سال گذشته با هدف صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز آنها برای بهره برداران سه هزار و ۴۰۰ نفر ساعت آموزش برگزار شد.

این مسوول با اشاره به اهمیت اراضی کشاورزی در تامین امنیت غذایی جامعه،گفت: اراضی کشاورزی در کشور ما با اقلیم نیمه خشک محدود است بنابراین این اراضی را باید حفظ و صیانت کرد در غیر این صورت با تغییر کاربری و از بین رفتن آنها، کشاورزی استان و کشور و در نتیجه امنیت غذایی شهروندان جامعه به خطر می افتد.

عبدی یادآور شد: به موجب قانون هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و تعقیب قضایی را به همراه دارد و تنها در شرایطی خاص و در قالب یک کمیسیون و با رعایت موارد قانونی برای اجرای طرح های اقتصادی و ... می توان در این خصوص مجوز صادر کرد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید