Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

پرداخت بیش از 1400 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال گذشته به منظور توسعه مکانیزاسیون در زیربخش های زراعت، باغبانی ،شیلات و آبزیان، اموردام و منابع طبیعی 1470 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون و 2750 میلیون ریال کمک بلاعوض در این استان پرداخت شد.

پرداخت بیش از 1400 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی تصریح کرد: این تسهیلات شامل 1350 میلیارد ریال خط اعتباری مکانیزاسیون، یک صد میلیارد ریال منابع 4درصدی و بیست میلیارد ریال سرمایه در گردش بود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 1180 میلیارد ریال تسهیلات در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون به استان فارس تخصیص داده شد، افزود: علی رغم محدودیت های ایجادشده درتأمین تراکتور و کمباین داخلی و خارجی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، موفق به جذب 121 درصدی منابع  تخصیصی شد.

به گفته قاسمی؛ تسهیلات کم بهره و با سود 4 درصدی به منظورخرید انواع دستگاه های کشت مستقیم و ساقه خردکن، کمباین وش چین پنبه، پهپاد سم پاش و بذرکار سبزی و صیفی جات به متقاضیان پرداخت شد.

او می گوید: پرداخت کمک بلاعوض به منظور حمایت ازتأمین ادوات مورد نیاز در پروژه توسعه دانه های روغنی به 38 نفرازبهره برداران صورت گرفت.

قاسمی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر وامید و با همکاری همه جانبه و قابل تحسین بانک کشاورزی در هفت مرحله تسهیلات در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون  با نرخ سود 15 درصد و بازپرداخت 5تا 7 ساله  به بهره برداران بخش پرداخت شده است، یادآور شد: در استان فارس در مدت مذکور مبلغ 4260  میلیارد ریال از این اعتبارات جذب شد.

این مقام مسئول بیان کرد: از اعتبارات مذکور 3594  دستگاه انواع تراکتور، 385 دستگاه کمباین برداشت غلات منطبق بر جدیدترین تکنولوژی های روز و 1700 دستگاه انواع دنباله بند به ناوگان مکانیزاسیون استان  اضافه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: تقویت ناوگان ماشین های کشاورزی استان در سال های یادشده ، افزایش ضریب مکانیزاسیون استان فارس به عنوان یکی ازشاخصه های مهم مکانیزاسیون  از  1.25 در سال92 به 2.06  اسب بخاردر هکتاردرپایان سال گذشته به همراه داشته است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید