Iranian Agriculture News Agency

معدوم‌سازی فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در فارس

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس از کشف، ضبط و معدوم سازی بیش از 79 تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در ایام نوروز خبر داد.

معدوم‌سازی  فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس،  احمدرضا زارع با اشاره به اینکه در راستای اجرای دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه، طرح تشدید نظارت نوروزی در استان فارس اجرا شد، گفت: در همین راستا، بازرسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان ها در قالب 43 اکیپ ثابت و سیار فعالیت کردند.

به گفته وی؛ اکیپ های مذکور بیش از 9 هزار و 115 نوبت از رستوران ها، کشتارگاه ها، خودروهای حمل، قصابی ها، مرغ فروشی ها و سایر مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی بازدید کردند.

زارع با اشاره به اینکه فرآورده های خام دامی غیربهداشتی کشف، ضبط و با اخذ دستور قضایی، معدوم شد، افزود: پرونده 155 مورد تخلف بهداشتی به منظور رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع و 49 واحد متخلف نیز به دستور مقام محترم قضایی پلمپ شد.

وی در پایان با اعلام شماره تلفن پیامگیر 1512 و شماره سامانه پیامکی 30002792 از شهروندان تقاضا کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده های خام دامی مراتب را سریعاً گزارش نمایند تا با متخلفین برابر ضوابط برخورد قانونی صورت گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید