Iranian Agriculture News Agency

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از مجتمع کشت و صنعت آذربایجان خاوری

جهش تولید در بخش کشاورزی با تسهیل در سرمایه گذاری محقق می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به همراه سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیر امور اراضی سازمان از مجتمع کشت و صنعت خاوری متعلق به گروه صنایع غذایی شیرین عسل بازدید و در جریان روند تولید محصولات مختلف کشاورزی در این شرکت قرار گرفت.

جهش تولید در بخش کشاورزی با تسهیل در سرمایه گذاری محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در این بازدید با اشاره به نامگذاری سال 99 بنام جهش تولید گفت: یکی از روشهایی که می‌توان جهش تولید را در بخش کشاورزی محقق کرد برطرف کردن موانع تولیدی بر سر راه فعالان اقتصادی می باشد چراکه بخش بسیار بزرگی از تولید توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه  باید مسیر تولید اشتغال دربخش کشاورزی به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران به راحتی فعالیت کنند تا شاهد رشد تولید در تمامی شاخص‌ها باشیم ادامه داد: نباید سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالین اقتصادی برای ایجاد کسب و کار خود و ارائه سرمایه معطل دریافت مجوز خود باشند بایستی با سهولت در اجرای مقررات نسبت به تسریع در روند جذب سرمایه گذاری در استان اقدام شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه یکی از زنجیره‎های تولید که می‌تواند تولید انواع محصولات کشاورزی را از نظر اقتصادی به صرفه و تولید آن را توجیه کند، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری کننده است ادامه داد: خام‌فروشی در هر بخشی در نهایت به ضرر تولیدکنندگان است و موجب هدر رفت منابع می‎شود.

وی با بیان اینکه تولید به مثابه یک زنجیره است که از تولید کننده آغاز و به مصرف کننده ختم می شود افزود: اگریکی از حلقه های این زنجیره شکننده باشد زنجیره به طور کل از بین می رود؛ بنابراین برای دستیابی به جهش تولید باید برنامه ریزی درستی در همه  زمینه ها داشته باشیم.

 فتحی  افزود: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، صنایع غذایی فعال، صنایع تبدیلی و جانبی نباید درگیر فرآیند طولانی مدت اداری برای دریافت مجوز باشند و اتلاف وقت درنهایت برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و منصرف خواهند شد.

یونس ژائله نیز در این بازدید ضمن تشریح فعالیت های تولیدی این مجتمع ،  برنامه های آتی جهت توسعه بخش های مختلف آن را تشریح کرد.

گفتنی است مجتمع  عظیم کشت و صنعت آذربایجان خاوری در زمینی به وسعت 2 هزار و 13 هکتار طراحی شده است، در این مجتمع 1375هکتار برای زراعت و باغداری و 600 هکتار برای ایجاد 14 واحد صنعتی در حال تولید و 28 خط در حال توسعه اختصاص یافته که تمامی تولید محصولات این واحدها برای صادرات طراحی شده و کلیه سیستمها و تجهیزاتشان سیستم های به روز دنیا بوده و می تواند برای تمام کشورهای مقصد، محصولات خود را صادر کند.

شایان ذکر است در این مجتمع برای 16 هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است که گاوداری 10 هزار راسی ، مرغداری دو میلیون قطعه ای و کارخانه خوراک دام 800 هزار تنی از جمله این واحدها است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید