Iranian Agriculture News Agency

حضور مؤثر بخش کشاورزی استان در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا

واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی آذربایجان شرقی در خدمت مبارزه با ویروس کرونا

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از حضور مؤثر واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با تولید مواد اولیه الکل و مواد ضدعفونی کننده خبر داد.

واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی آذربایجان شرقی در خدمت مبارزه با ویروس کرونا

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ایاز برنو در حاشیه بازدید از شرکت تبریز پاک ، تولید کننده گیاهان داروئی و عرقیات سنتی در شهرک عالی نسب تبریز با اشاره به حضور مؤثر واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا ویروس گفت: تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی نیز همگام و همراه با مدافعان سلامت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به میدان آمده اند.

وی از اختصاص بخش هایی از واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان به تولید مواد اولیه الکل و مواد ضدعفونی کننده از اول اسفندماه سال گذشته خبر داد و افزود: در این واحدی که امروز بازدید نمودیم یکی از واحدهای تولید عرقیات در تبریز می باشد که برای کمک به تامین مواد ضدعفونی کننده اقدام به تولید این مواد بر پایه الکل کرده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه با بیان اینکه با تلاش همکاران صنایع تبدیلی سازمان و دانشگاه تبریز واحدهایی که توان تولید ماده اولیه مواد ضدعفونی کننده (الکل) را داشتند شناسایی و احصاء شدند افزود: تعدادی از واحدهای تولیدی در شهرستانهای تبریز ، مرند ، بناب و... که خط تولید آن سرکه و اسانس گیاهی بود، با توجه به کمبودهای موجود خط تولید خود را به تولید الکل طبی یا اتانول تغییر داده اند.

وی در پایان افزود: با توجه به اینکه واحد های تولیدی صنایع تبدیلی جهادکشاورزی با کار جهادی با تمام توان پای کار هستند لذا انتظار می رود که در سال جهش تولید بتوانیم چانچه شایسته این واحدها باشد از آنها حمایت کامل داشته باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید