Iranian Agriculture News Agency

احتمال تاخیر ۱۵ روزه در کوچ عشایر استان اصفهان

مدیرکل امور عشایر اصفهان گفت: زمان کوچ بهاره عشایر بیست و پنجم اردیبهشت ماه هر سال است که با توجه به شیوع ویروس کرونا احتمال تاخیر ۱۵ روزه در کوچ وجود دارد.

احتمال تاخیر ۱۵ روزه در کوچ عشایر استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، اسفندیاری ادامه داد: عشایر استان اصفهان همه ساله ۲۵ اردیبهشت ماه کار کوچ خود را از قشلاق به ییلاق از چهار استان شامل بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر اصفهان یادآور شد: طبق هماهنگی انجام شده باید عشایر استان تا دهم خرداد ماه سال جاری در مناطق خود بمانند و به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از حرکت و جابه‌جایی پرهیز کنند.

او خاطرنشان کرد: زمان کوچ با هماهنگی استانداری و دستگاه‌های مربوطه از جمله دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی تعیین خواهد شد و در زمان حاضر از نیروی انتظامی و ادارات کل امور عشایر استان‌های قشلاقی و بزرگان و سرگروه‌های عشایر خواسته شده که زمان کوچ خود را به تاخیر بیندازند.

اسفندیاری تصریح کرد: بر اساس هماهنگی با امور عشایر و جهاد کشاورزی، دامپزشکی و منابع طبیعی استان‌های قشلاقی خدمات رسانی به عشایر ادامه خواهد داشت تا از کوچ آن‌ها جلوگیری شود.

به گفته او کوچ عشایر تابع چند مولفه است و در صورتی که گرما، آب و علوفه کافی در مناطق قشلاقی وجود داشته باشد احتمال تاخیر در کوچ عشایر و ورود دیرتر به مناطق ییلاقی وجود دارد.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با بیان اینکه اطلاع رسانی لازم برای استفاد ه از مواد ضد عفونی کننده و اقلام بهداشتی از طریق بزرگان و سرگروه‌های عشایر انجام شد، ادامه داد: توزیع اقلام بهداشتی مانند دستکش، صابون، و مواد ضدعفونی کننده بوسیله شرکت‌های تعاونی روستایی و عشایری در اختیار جامعه هدف ما قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: عشایر از ۱۲ گلوگاه وارد استان اصفهان می‌شوند که حدود شش گلوگاه در مناطق فریدن و فریدونشهر و شش واحد دیگر هم در شهرستان‌های سمیرم، شهرضا و دهاقان وجود دارد و بر اساس تاکید استاندار اصفهان اقلام بهداشتی مورد نیاز در این مناطق و گلوگاه‌ها در اختیار عشایر قرار خواهد گرفت و محل نصب چادر‌های آن‌ها ضد عفونی و گندزدایی خواهد شد.

اسفندیاری با اشاره به اینکه تا کنون مشکلی از نظر شیوع ویروس کرونا در عشایر نداشته‌ایم، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که فعالیت‌ها و خدمات بیشتر در این زمینه به عشایر را با کمک و همکاری استانداری، بسیج، منابع طبیعی و بهداشت و درمان از اواخر خرداد ارائه دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید