Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه:

پروژه مدیریت چرا در سطح بیش از 24 هکتار از مراتع سرخه اجرا شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از اجرای پروژه مدیریت چرا در سطح بیش از 24 هکتار از مراتع سرخه خبر داد.

پروژه مدیریت چرا در سطح بیش از 24 هکتار از مراتع سرخه اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمد راستین اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز فصل چرای بهاره و کوچ عشایر، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در سطح 24 هزار و 487 هکتار از مراتع میانبند شهرستان سرخه به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی به شمار می‌آید افزود: این پروژه با هدف حفظ، احیاء و توسعه پوشش گیاهی و جلوگیری از نابودی ذخایر ژنتیکی در عرصه‌های طبیعی و سطح مراتع اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: در مدیریت چرا، اکیپ‌های کنترل دام متشکل از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در مبادی ورودی این مراتع مستقرشده و علاوه بر کنترل پروانه چرای بهره‌برداران، از ورود زودهنگام دام به این مراتع جلوگیری به عمل می‌آورند.

راستین خاطرنشان کرد: مراتع میانبند سرخه هرساله میزبان حدود 9 هزار و 350 واحد دامی است.

این مقام مسئول در ادامه از آماده‌باش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای پیشگیری و مقابله با هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی از عرصه‌های ملی خبر داد و تأکید کرد: اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به‌طور مستمر اراضی ملی را مورد نظارت قرار داده و با متخلفان به این اراضی برخورد قانونی خواهند کرد.

وی یادآور شد: شماره تلفن 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره هرگونه تخلف و تصرف در عرصه‌های منابع طبیعی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید