Iranian Agriculture News Agency

قاسمی نژاد خبر داد:

احتمال ریزش ملخ ظرف 2 هفته آینده

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از احتمال ریزش ملخ ظرف 2 هفته آینده در استان خبر داد.

احتمال ریزش ملخ ظرف 2 هفته آینده

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: تاکنون عملیات ردیابی توسط  152 اکیپ رصد و پایش در سطح 64 هزار هکتار از اراضی و توسط  15 اکیپ در سطحی معادل 6 هزار و 500 هکتار عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در استان صورت گرفته است.

قاسمی‌نژاد همچنین تصریح کرد: عملیات مبارزه توسط 6 دستگاه ULV پاش زمینی، 5 فروند پهپاد، یک فروند هواپیما، 33 دستگاه سمپاش فرغونی و 2 دستگاه توربولاینر انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به میزان سم استفاده شده گفت: این عملیات با میزان 3 هزار و 500  لیتر حشره کش‌های دلتامترین ULV و EC اجرا گردیده است. وی اضافه کرد: براساس نقشه‌های F.A.O و گزارشات ردیابی‌های صورت گرفته توسط سازمان حفظ نباتات کشور احتمال ریزش ملخ از سمت کشور کویت و عراق در دو هفته آینده وجود دارد و این معاونت آمادگی کامل جهت مبارزه با آفت مذکور را دارد.

قاسمی‌نژاد در پایان ضمن اشاره به پیگیری‌های مستمر مدیریت حفظ نباتات استان خوزستان گفت: این مدیریت آمادگی کامل در خصوص اجرای کلیه برنامه‌های مربوط به ردیابی، کنترل و هشدارهای مربوط به این آفت را دارد.

 

                                                                       

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید