Iranian Agriculture News Agency

ممنوعیت مجوز برداشت از گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی مرتعی در کاشان

به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، صدور هر گونه مجوز برداشت از گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی مرتعی ممنوع است.

ممنوعیت مجوز برداشت از گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی مرتعی در کاشان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، رییس اداره منابع طبیعی کاشان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، صدور هر گونه مجوز برداشت از گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی مرتعی ممنوع است. 

محمد مهدی شریفی اظهار کرد: در اجرای این دستورالعمل، یگان حفاظت منابع‌طبیعی از هر گونه بهره‌برداری از گیاهان دارویی، ‌صنعتی و خوراکی توسط جوامع ‌محلی و روستایی جلوگیری کرده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: عملیات برداشت گیاهان مرتعی که به صورت گروهی انجام می شود به علاوه شیوه بهره‌برداری سنتی، امکان آلودگی ابزارهای برداشت و ‌جمع‌آوری گیاهان از طبیعت و مصرف آن به بازارهای متعدد می‌تواند عامل سرایت غیرقابل کنترل ویروس کرونا در ‌جامعه‎ ‎بهره‌بردار و یا مصرف کننده شود.

رییس اداره منابع طبیعی کاشان، افزود: بسیاری از شهروندان طرفدار گیاهان دارویی با فرارسیدن فصل بهار به جمع‌آوری این گیاهان از جمله کنگر، ‌ریواس، اسفناج وحشی، دنبلان کوهی و کرفس کوهی اقدام می کنند.

شریفی گفت: مرتع های شهرستان کاشان در روستاهای نشلج، اسحاق آباد، ویدوجا و مرق، محل رشد گونه های باریجه و در بخش های برزک، قمصر و کامو رویشگاه گونه های دارویی از جمله آویشن کرمانی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید