Iranian Agriculture News Agency

هشدار جهاد کشاورزی شهرستان تهران در برخورد با زمین‌خواران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران اظهار داشت: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و اقدام به تغییر کاربری برخورد قاطعانه صورت می گیرد.

هشدار جهاد کشاورزی شهرستان تهران در برخورد با زمین‌خواران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، جبرئیل برادری اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه ایامی که در آن قرار داریم و احتمال سوء استفاده زمین خواران از شرایط موجود، اکیپ گشت حفاظت اراضی شهرستان همه روزه با حفظ مسائل ایمنی به گشت زنی مستمر و حضور فعال در عرصه های کشاورزی و رصد منطقه می پردازد و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و اقدام به تغییر کاربری برخورد قاطعانه صورت می گیرد.

وی افزود: با توجه به پایش اراضی توسط گشت حفاظت اراضی شهرستان از ابتدای سال جدید تاکنون نسبت به 6 مورد اخطاریه شامل: 2 فقره ساخت و ساز غیر مجاز در جعفرآباد جنگل، یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز در روستای سولقان اقدام شده است.

برادری ادامه داد: هم چنین 2 فقره مرمت و بازسازی بنا در روستای کاشانک، یک مورد تفکیک و قطعه بندی اراضی کشاورزی با نهال در روستای شکرآباد و یک فقره نیز اعمال تبصره 2 ماده 10 نسبت به کانکس ایجادی در روستای دینارآباد اقدام و اعمال قانونی صورت گرفته است و در کل روند مطلوب و کنترل شده ای از حیث مصادیق تغییر کاربری در سطح منطقه وجود دارد.

وی گفت: اقدامات سودجویانه متصرفان تحت نظارت قرار دارد و هشدار به این افراد داده می شود که هرگونه ساخت و ساز و تغییرکاربری در اراضی باغی و زراعی خارج از محدوده شهرها و روستاها بدون اخذ مجوز ممنوع بوده و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی، علاوه بر قلع و قمع بنا به پرداخت جزای نقدی و اعاده زمین به وضع سابق محکوم می شوند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران افزود: شهروندان می توانند درصورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن131) و یا مراجعه به واحد امور اراضی شهرستان مراتب را اطلاع دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید