Iranian Agriculture News Agency

برداشت گل‌محمدی در مهریز آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: برداشت گل سرخ محمدی در ۲۰ هکتار باغ‌های دهستان میانکوه خصوصا در روستای منشاد بخش مرکزی این شهرستان آغاز شد و به مدت ۲ ماه ادامه دارد.

برداشت گل‌محمدی در مهریز آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، محمد جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایانا با بیان اینکه امسال میزان تولید به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. افزود: ۲۰۰ نفر از کشاورزان منطقه در برداشت گل فعالیت دارند و پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار حدود ۲ تن محصول برداشت شود.

به گفته وی، کشاورزان بعد از چیدن گل‌ آن را به ۱۰ کارگاه فعال گلابگیری منطقه منتقل می‌کنند و از هر کیلوگرم حدود ۲ لیتر گلاب به دست می‌آید که علاو بر مصرف منطقه به شهر یزد ارسال می‌شود 

این مسئول اظهار کرد: بطور متوسط از هر پنج هزار کیلوگرم گل سرخ محمدی حدود  یک لیتر عطر به صورت ناب تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که از مرغوبیت خوبی برخوردار است .

جعفری با بیان اینکه برگزاری جشنواره گل محمدی جزو برنامه‌های این اداره است و در صورت شرایط مناسب در مهار کرونا برگزار می شود، گفت: کشاورزان دهستان میانکوه به خصوص روستای ییلاقی منشاد سابقه طولانی در برداشت گل و گلابگیری دارند.

دهستان میانکوه و روستای منشاد با سه هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.

سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که حدود ۱۵ هزار بهره بردار در کاشت، داشت و برداشت محصولات باغی و زارعی در این شهرستان فعالیت دارند که ۱۰ هزار هکتار آن باغی و بقیه زراعی است و میانگین سهم هر کشاورز ۱۱ هزار و ۶۶۷ مترمربع است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید