Iranian Agriculture News Agency

آغاز خزانه‌گیری برنج گیلان طبق تقویم زراعی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: خزانه گیری برنج در استان بر اساس تقویم زراعی آغاز شد

آغاز خزانه‌گیری برنج گیلان طبق تقویم زراعی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، درجانی با بیان اینکه کشاورزان برای آغاز عملیات خزانه گیری و نشاکاری برنج به تقویم زراعی توجه داشته و خزانه گیری خود را بر اساس تقویم زراعی با مساعد شدن هوا آغاز کنند افزود: به کشاورزان پرتلاش توصیه می‌شود برای اتمام شخم اول شالیزارهای خود از بارندگی ها و آبهای سطحی نهایت استفاده را به منظور اتمام شخم اول شالیزارهای خود داشته باشند.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و کاهش دمای هوا ادامه داد: کشاورزان برای آغاز عملیات خزانه گیری و نشاکاری برنج حتماً به تقویم زراعی که در اختیار مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها قرار گرفته توجه داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تاکید کرد: کشاورزان گیلانی از خزانه گیری در روزهای سرد و بارانی خودداری کنند و حتماً به اطلاعیه های هواشناسی و توصیه کارشناسی مراکز جهاد کشاورزی توجه داشته باشند.

وی در توصیه به کشاورزان تصریح کرد کشاورزان در پاکسازی انهار و کانال های آبیاری و محافظت از تاسیسات آبی در شرایط جوی پیشرو و همچنین اهتمام و توجه به آب گیری کامل آب بندان های موجود در روستاهای خود با بهره گیری از نزولات جوی پیشرو با شوراهای روستا و دهیاران و عوامل مرتبط همکاری کنند.

درجانی در پایان گفت: با توجه به شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا توجه بیشتر به کشت مکانیزه موجب کاهش هزینه تولید و عدم استفاده از کارگرهای نشاکار و افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریعتر از مزرعه می شود مورد تاکید فراوان است.

به گزارش ایانا؛ تاکنون ۷۰ درصد شالیزارها معادل ۱۶۷ هزار هکتار شخم اولیه انجام شده و بیش از ۱۳۰۰ تن بذر گواهی شده توزیع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید