Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت :

انجام بیش از 5 هزار نوبت بازرسی بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی آذربایجان غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت : طی 5 هزار و160 نوبت بازرسی و نظارت بهداشتی دامپزشکی استان بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در ایام تعطیلات نوروزی ، مقدار 21 تن و 754 کیلو گرم انواع فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف ، ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

انجام بیش از 5 هزار نوبت بازرسی بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، کامیار داهیم افزود: در این راستا تعداد 101 مرکز عرضه متخلف پلمپ و 23 مورد به مراجع قضایی و به 80 مورد شکایت مردمی در ایام نوروز نیز پاسخگویی و مورد پیگیری قرار گرفت .

داهیم با اشاره به اهمیت پیشگیری و مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی های میکروبی از طریق فرآورده های خام دامی تصریح کرد: به منظور حفظ و حراست از سلامت مصرف‌کنندگان انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه ، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز در مراکز تولید ،توزیع وعرضه فرآورده های خام دامی،  شامل کشتارگاهها، قصابی‌ها، فروشندگان گوشت، مراکز بسته‌بندی ، رستوران‌ها و غذاخوری‌هاو غیره... در ایام عید نوروز از 25 اسفند ماه لغایت 15 فروردین سال جاری اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح با همکاری 35 اکیپ نظارتی ستادی و بازرسی عملیاتی استان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با حجم کاری انجام شده بر حسب  8160  نفرساعت در سطح استان اجرا شد.

داهیم حفظ بهداشت عمومی و تامین غذای سالم برای عموم شهروندان را از اهم وظایف دامپزشکی دانست و افزود: با توجه به  شرایط حساس کنونی و همچنین ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان با افرادی که بهداشت و سلامت غذایی جامعه را در این ایام  با مخاطره مواجه می کردند  با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برخوردهای قانونی صورت گرفت.

وی گفت: در این طرح  اکیپ نظارت و بازرسی بهداشتی دامپزشکی ، بازرسی 4 هزارو 592 نوبت  مراکز عرضه انواع فرآورده های خام دامی ( گوشت قرمز،گوشت سفید ،تخم مرغ ، ماهی و ... ) تعداد 188  نوبت  بازدید  و نظارت بر رستوران و غذاخوری و 380  نوبت کشتارگاه و مراکز بسته بندی ، در مجموع 5 هزار و 160 نوبت عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی را انجام دادند .

مدیر کل دامپزشکی استان از شهروندان عزیز درخواست کرد، کلیه فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیر بهداشتی را در اسرع وقت اطلاع رسانی کنند تا برخورد قانونی با متخلفین بهداشتی صورت گیرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید