Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

۲۱ میلیون مترمکعب آب به اراضی شیبدار استان تخصیص یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : با هدف افزایش تولید محصول و تثبیت اشتغال در منطقه از مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب آب تخصیصی به اراضی شیبدار استان 21 میلیون 820 هزار مترمکعب مورد تایید وزارت نیرو قرار گرفت .

۲۱ میلیون مترمکعب آب به اراضی شیبدار استان تخصیص  یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه  در جلسه بررسی طرح تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب دار  استان  با حضور معاونین و مشاور طرح افزود : سهم حقابه از آب شاهرود برای اراضی شیب دار استان  سالانه ۲۱میلیون متر مکعب تعیین شده است که  برای 11 میلیون و 20 هزار  متر مکعب آن قبلا توسط استان گیلان  مجوز صادر شده و برای ۱۰ میلیون  و 8۰۰ هزار مترمکعب دیگر نیز مجوز جدید  توسط  استان قزوین  صادر شده است .

 وی افزود: تاکنون  مجوزه ای صادره جدید  در استان قزوین در سطح ۲۲۶۶ هکتار با حجم تخصیص آب ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار  متر مکعب  و استان گیلان نیز قبلا  برای2377  برای  هکتار با حجم  11میلیون و 20هزار متر مکعب مجوز صادر کرده است .

 خمسه تصریح کرد: این مجوز ها در سه بخش  برای باغات سه تا ۱۰ ساله ، باغات سنتی دارای تنش آبی و همچنین طرح  توسعه باغ زیتون قبل سال ۹۴ صادر شده است .

وی با بیان اینکه تخصیص حقابه یاد شده بخش زیادی از مشکل آبرسانی به باغ های زیتون طارم سفلی را حل می کند، افزود: این میزان حقابه با پیگیری های مسوولان استانی، وزرات جهاد کشاورزی و رایزنی با وزارت نیرو  تعیین شده به اراضی شیب دار استان تخصیص داده شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در راستای توسعه باغات شیبدار طرح انتقال آب به این اراضی که از مصوبات  مهم استان و دولت است اجرایی شود .

وی افزود: در تکمیل این طرح مکان و مناطق برداشت آب باید مشخص و با  شرکتآب منطقه ای هماهنگی لازم صورت  گیرد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : باید تلاش کرد  بهره برداران  این طرح با کمترین هزینه  ،از مزایای طرح انتقال آب در اراضی شیب دار بهره مند شوند

 خمسه گفت : در اجرای این طرح علاوه بر توجه به اقتصاد  کشاورزی منطقه  مسایل اجتماعی منطقه  نیز مد نظر  قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید