Iranian Agriculture News Agency

تولید گوشت مرغ در خراسان شمالی ۲۱ درصد افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: تولید گوشت مرغ سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۲۱ درصد افزایش یافت و به رقم حدود ۲۰ هزار تن رسید.

تولید گوشت مرغ در خراسان شمالی ۲۱ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد محمدزاده میزان گوشت مرغ تولیدی در این استان را در سال ۹۷ بیش از ۱۶ هزار و ۴۰۰ تن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جوجه ریزی نیز در این مدت ۲۵ درصد رشد یافت، گفت: در سطح واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان در سال گذشته ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد که این میزان در سال ۹۷ هشت میلیون قطعه بود.

 محمدزاده در بخش دیگری از سخنانش از افزاش ۲ درصد گوشت قرمز نیز خبر داد و گفت: سال گذشته در این استان ۲۲ هزار و ۱۳۰ تن گوشت قرمز و همچنین ۸۹ تن نیز گوشت بوقلمون تولید شد.

وی افزود: کسب رتبه اول بهره‌وری و رتبه ۴ در تولید پیله کرم ابریشم در سطح کشور نیز از دیگر توفیقات این استان در سال گذشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه تولید پیله ابریشم نیز ۹۴ درصد رشد یافت، اظهار داشت: در سال گذشته ۲۰۸ تن  پیله ابریشم  تولید شد که در مدت مشابه آن ۱۰۷تن تولید شده بود.

محمدزاده افزود: همچنین تولید عسل نیز در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۷، ۴۲ درصد رشد دارد، پارسال دو هزار و ۱۷ تن عسل در زنبورستان های این استان تولید شد.  

وی اظهار کرد: همچنین تولید شیر خام نیز با ۴۲ درصد رشد به ۱۶۷ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

محمدزاده گفت: سال گذشته ۲۲۹ واحد پروانه تاسیس در زمینه های پرورش گاوشیری گوسال پروار، گوسفند داشتی، بره پروار، پرورش مرغ مادر و مرغ گوشتی و تخمگذار، کارخانه جوجه کشی و پرورش شتر صادر شد و همچنین تلاش می شود که  ۱۴۸ واحد غیر فعال و نیمه فعال در صورت تامین اعتبار ۹ هزار و ۳۰۰ میلیار ریال فعال و وارد چرخه تولید شود.

وی اولویت های مهم این معاونت در سال جاری را  فعال سازی واحدهای نیمه فعال و غیر فعال به تعداد ۱۴۸ واحد در سطح استان،   اعطای تسهیلات به ۲۲۹ واحد دارای پروانه تاسیس،  پیگیری برای بهره برداری از واحد گاو شیری ۱۰ هزار راسی شرکت شستا در شیروان،  بهره برداری از مجتمع پرورش گاو شیری دو هزار راسی شیروان،  بهره برداری واحد های پرورش گوسفند داشتی هفت هزار راسی و سه هزار راسی  در جاجرم و پیگیری جهت آغاز عملیات اجرایی مجتمع های پرورش دام سبک در سطح شهرستان های استان عنوان کرد.

محمدزاده بهره برداری از میدان عرضه دام اتحادیه دامداران در بجنورد،   پیگیری تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ و شیر در فاروج،   اجرای طرح‌های اصلاح نژادی دام سبک در سطح استان،   پیگیری جهت بهره برداری واحد پرورش مرغ مادر گوشتی ۹۰ هزار قطعه ای  و ۲۰ هزار قطعه ای در مانه و سملقان و شیروان،  پیگیری برای بهره برداری از کارخانه جوجه کشی ۸۳۱ هزار قطعه ای در مانه و سملقان ، ارتقای ظرفیت تونل انجماد کشتارگاه زنجیره تولید گوشت مرغ از ۱۰تن به ۵۰ تن برای خرید مرغ مرغداران استان در زمان کاهش قیمت مرغ،  پیگیری تکمیل زنجیره تولید ابریشم و توزیع پنج هزار و ۵۰۰ جعبه تخم  نوغان در سطح استان را از دیگر اولویت ها دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید