Iranian Agriculture News Agency

براساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا:

سهمیه آرد عشایر کوچرو چهارمحال و بختیاری در خوزستان توزیع می‌شود

معاون توسعه عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: سهمیه آرد عشایر این استان ویژه ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال‌جاری در خوزستان توزیع خواهد شد.

 سهمیه آرد عشایر کوچرو چهارمحال و بختیاری در خوزستان توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یدالله چراغ‌پور معاون توسعه عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ایانا در شهرکردبا اشاره به توزیع سهمیه آرد عشایر کوچرو چهارمحال و بختیاری در خوزستان، گفت: این تصمیم براساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گرفته شده است.

وی افزود: در همین راستا ۲ گروه در قالب ۴ کارشناس و ۲۰۰ فروشنده اتحادیه‌های عشایری وظیفه اطلاع‌رسانی به عشایر را بر عهده دارند. 
چراغ‌پور، به تعیین تقویم کوچ عشایر چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: تاکنون هیچ‌کدام از عشایر ساکن در مناطق خوزستان به استان وارد نشده‌اند.
وی یادآور شد: هماهنگی‌های لازم برای زمان تاخیر در ورود عشایر به چهارمحال و بختیاری و جلوگیری از ورود زودهنگام آنان به استان، انجام و موافقت‌های لازم گرفته شده است.
معاون توسعه عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: با اداره کل امور عشایر خوزستان هماهنگ شده تا آرد و سایر ارزاق مورد نیاز عشایر در ماه‌های فروردین و اردی‌بهشت سال‌جاری فقط در استان خوزستان توزیع شود.
وی گفت: در همین راستا به عشایری که کوچ زودهنگام داشته باشند، هیچ خدماتی برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال‌جاری ارایه نمی‌شود.
چراغ‌پور تاکید کرد: سهمیه آرد عشایر استان ماهانه یک‌هزار و ۵۰ تن است.
وی افزود: از این میزان ۸۰۰ تن مخصوص عشایر برون کوچ چهارمحال و بختیاری در خوزستان و ۲۵۰ تن مختص عشایر درون کوچ در استان است.
به گزارش ایانا، تمامی انبارهای علوفه و اتحادیه‌های عشایری چهارمحال و بختیاری ضدعفونی و گندزدایی شده است.
چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک، دومین استان عشایرنشین کشور است.
عشایر در طول سال ۲ بار در فصل بهار و پاییز به سمت خوزستان و چهارمحال و بختیاری اقدام به کوچ می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید