Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان

برنامه ریزی لازم برای برداشت محصولات کشاورزی در سالجاری صورت گرفته است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: برنامه ریزی لازم برای برداشت محصولات کشاورزی در سالجاری صورت گرفته است

برنامه ریزی لازم برای برداشت محصولات کشاورزی در سالجاری صورت گرفته است

محمد علی اقدسی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان ایلام بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با توجه به شرایط خاص کشور در پی شیوع بیماری کرونا و با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی، هماهنگی ها و مکاتبات لازم را به‌ منظور حضور کمباین های مهاجر در موعد مقرر جهت برداشت مزارع کلزا، گندم‌ و جو استان با اتحادیه کمباین داران استان فارس، همدان و دیگر استان های همجوار بعمل آورده است .
اقدسی ادامه داد: وزیر محترم جهاد کشاورزی نیز درخواست های متعددی از ستاد کرونا کشور و پلیس راهور کشور جهت آزادسازی تردد کمباین های مهاجر به استان های گرمسیری از جمله ایلام جهت تسهیل در امر برداشت به موقع داشته است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان نیز چندین بار موکدا مکاتباتی با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های جهاد کشاورزی استان های همجوار در جلسات ستاد کرونای استان جهت تردد و صدور مجوزهای لازم برای کمباین ها از مبادی ورودی و خروجی دیگر استان ها به سمت استان ایلام انجام داده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان افزود: ان شاالله با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و همکاری مدیریت های محترم شبکه بهداشت شهرستان ها جهت صدور کارت سلامت کمباین دارن، برداشت به موقع انجام خواهد گرفت.
لازم به ذکر است که استان ایلام با دارا بودن ۱۵۲ دستگاه کمباین بومی جهت شروع برداشت مزارع مشکلی نخواهد داشت و به تدریج نیز بعد از رفع محدودیت های تردد پس از تاریخ ۲۰ فرودین ماه ، کمباین های مهاجر به سمت استان حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید