Iranian Agriculture News Agency

استاندار چهارمحال و بختیاری،

در سال جهش تولید تکمیل زنجیره تولیدمحصولات کشاورزی در اولویت است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جهش تولید یکی از اولویت‌های ما تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی است.

در سال جهش تولید تکمیل زنجیره تولیدمحصولات کشاورزی در اولویت است

‍به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۰۵ پروژه اقتصادی مرتبط با جهش تولید از سوی دستگاه‌های دولتی جهت اجرا در سال ۹۹ پیشنهاد شده است، گفت: به منظور اجرای این پروژه‌ها ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد شده است.

اقبال عباسی  در نخستین جلسه ستاد اقتصادی مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری با بیان اینکه ۱۰۵ پروژه اقتصادی مرتبط با جهش تولید از سوی دستگاه‌های دولتی برای اجرا در سال ۹۹ پیشنهاد شده است، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های اجرایی این پروژه‌ها از اعتبارات ملی، بخشی از اعتبارات استانی و بخشی نیز از اعتبارات بخش خصوصی تأمین می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: جهت اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با محوریت جهش تولید ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد شده است، در صورت اجرایی شدن این پروژه‌ها برای ۳۴ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد و در همین راستا ۲۱ هزار اشتغال نیز تثبت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران موظف هستند اعتبارات ملی پروژه‌های اقتصادی پیشنهادی خود در سال جهش تولید را پیگیری کنند، اعتبارات استانی نیز به مرور به این پروژه‌ها اختصاص پیدا می‌کند، بانک‌های عامل نیز در جلسات بعدی اقتصاد مقاومتی مکلف می‌شوند تسهیلات مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌ها را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه در سال جهش تولید یکی از اولویت‌های ما تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: سرمایه‌های سرمایه‌گذاران باید به سمت صنایع تبدیلی و تکمیلی سوق داده تا زنجیره تولید در استان تکمیل شود.

وی عنوان کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، تحریم‌ها، اهمیت ایجاد اشتغال و ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام وظیفه ما در تحقق شعال سال که همان جهش تولید است، بسیار سنگین‌تر از گذشته است، اگر تولید داخلی تقویت و افزایش پیدا کند، بسیاری از مشکلات کشور مرتفع می‌شود.

وی تأکید کرد: منابع آبی باید به صورت بهینه مورد استفاده قرار بگیرد،زیرا برای رونق و افزایش تولید نیازمند تأمین آب هستیم، بنابراین نیاز است پروژه‌های آبی استان با اولویت مورد پیگیری قرار بگیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید