Iranian Agriculture News Agency

تحول اقتصادی در چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح های کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال وبختیاری گفت: اجرای طرح‌های کشاورزی در سال جهش تولید می‌تواند وضعیت اقتصاد و اشتغال حوزه کشاورزی این استان را متحول کند.

تحول اقتصادی در چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح های کشاورزی
به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله غریب در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری 34 طرح نیمه تمام در بخش صنایع تبدیلی دارد این تعداد طرح نیمه‌تمام در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی ظرفیت فرآوری ۱۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی را دارا است.
 
غریب تصریح کرد: طرح‌های پیشنهادی جهاد کشاورزی استان برای تحقق جهش تولید بر مبنای توسعه شبکه‌های نوین آبیاری و تامین و انتقال آب است.
 
وی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی بنا دارد علاوه بر ارتقای تولید دانه‌های روغنی، گوشت و شکر، ضریب خودکفایی محصولات کشاورزی در
کشور را از ۸۱ به ۸۴ درصد در سال‌جاری افزایش دهد.
 
رییس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
 
غریب گفت: اجرای ۱۴ طرح تامین و انتقال آب ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد نیازمند تامین اعتبار است.
 ۱۰۵ طرح اقتصادی مرتبط با جهش تولید از سوی دستگاه‌های اجرایی دولتی چهارمحال و بختیاری با نیاز اعتباری ۷۰ هزار میلیارد ریال برای اجرا در سال‌جاری جمع‌بندی و پیشنهاد شد.
 
با اجرای این طرح‌ها با محوریت جهش تولید زمینه اشتغال مستقیم ۳۴ هزار نفر و تثبیت شغل ۲۱ هزار در چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود.
سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید نامگذاری شده است.
چهارمحال و بختیاری دارای۶۶ بهره‌برداری بخش کشاورزی است که سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات دامی، زراعی، باغی و شیلات در استان تولید می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید