Iranian Agriculture News Agency

50 هزارتن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه می شود

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:با تکمیل ۳۲ طرح نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و تکمیلی ۵۰ هزار تن به ظرفیت فرآوری استان اضافه می‌کند

50 هزارتن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، طهمورث فتاحی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: تکمیل ۳۲ پروژه نیمه‌تمام بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان نیازمند ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

 وی افزود: ۳ کارخانه تولید خوراک آبزیان، ۲ کارخانه تولید مواد لبنی، ۵ سردخانه و ۲ کشتارگاه دام و طیور از جمله این طرح‌ها هستند.

مدیر  صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تکمیل این طرح‌های نیمه‌تمام ۵۰ هزار تن به ظرفیت فرآوری استان اضافه می‌کند، ولی چون تکمیل آنها نیازمند زمان است امید است امسال بیش از ۵۰ درصد آنها به بهره‌برداری برسد.
 
 فتاحی، سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی را از دو نوع کمک‌های دولتی شامل تسهیلات بانکی و آورده‌های شخصی عنوان و تصریح کرد: سال گذشته بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بخش صنایع غذایی و تبدیلی استان سرمایه‌گذاری شد که این نشان‌دهنده علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران برای حضور در این بخش است
 
 وی، با تاکید بر اینکه در فرایند اخذ مجوز همه مراحل به صورت الکترونیکی و پنجره واحد و بدون حضور افراد انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب انجام‌شده در استان توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احداث و راه‌اندازی سردخانه‌های دومداره پیشرفته است.
 
مدیر  صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ظرفیت این سردخانه‌ها را بیش از ۱۲۰ هزار تن عنوان و بیان کرد: با این ظرفیت سردخانه علاوه بر استان به استان‌های همجوار نیز خدمات می‌دهند.
 
به گزارش ایانا،چهارمحال و بختیاری دارای۶۶ بهره‌برداری بخش کشاورزی است که سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات دامی، زراعی، باغی و شیلات در استان تولید می‌شود

.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید