Iranian Agriculture News Agency

پای ملخ‌های صحرایی به اصفهان نرسیده است

استان اصفهان هر ساله در اواخر اردیبهشت ماه شاهد ملخ های بومی است و از همان زمان مبارزه با این آفت آغاز می شود.

پای ملخ‌های صحرایی به اصفهان نرسیده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان،  مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه خوشبختانه ملخ صحرایی وارد استان اصفهان نشده است، گفت: اعتبارات آفات نباتی استان حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است، اما تنها ۵۰ درصد اعتبارات برای ۲۴ شهرستان استان اصفهان تخصیص می یابد.

وی افزود: به طور معمول ملخ های بومی و پوره های آنها در شهرستان های مرکزی و جنوب استان همچون لنجان، تیران و کرون و ... ظاهر می شوند.

وی در خصوص آفت ملخ صحرایی در اصفهان، گفت: ملخ های صحرایی به ملخ دریایی معروف است و طی دو سال گذشته از شبه جزیره عربستان به سمت کشورهای جنوبی از جمله ایران می آید که بخشی از آن در مناطق جنوبی تخم گذاری می کند و امسال نیز در شش استان جنوبی کشور در ۵۰ هزار هکتار اراضی با این آفت مبارزه می شود.

افلاکی با اشاره به برنامه ریزی برای مبارزه با هر نوع آفت ملخ در استان اصفهان، گفت: به همین منظور سم برای سم پاشی این آفت در شبکه شهرستان تهیه کرده ایم و به محض ظهور پوره های ملخ، عملیات سم پاشی را آغاز خواهیم کرد تا خسارتی به مزارع استان وارد نشود.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه ملخ صحرایی وارد استان اصفهان نشده است، گفت: با تدابیر صورت گرفته از سوی سازمان حفظ نباتات کشور و استان های جنوبی و بسیج کلی امکانات در حال مبازره با این آفت هستیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اگرچه ممکن نیست، اما احتمال می رود که ملخ صحرایی از سمت استان های جنوبی وارد سمیرم شود به همین منظور استان اصفهان نیز آمادگی لازم را برای کنترل هر نوع آفت ملخ دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید